Annons

Köpråd

1
Hej,

Är ny här på forumet och tänkte passa på att få lite tips inför bilköpet.

Jag och fugan har tänkt köpa ny bil till våren/sommaren och är inne väldigt sugna på en sportage.
Vi kör mellan 1500-2000 mil per år men en diesel är inget krav eller så.
Funderar lite på ljud skillnad mellan motorerna om det finns någon, vad säger ni som kör 1,6an är det mycket motorljud?

AWD har vi inte tänkt eftersom vi inte ska dra några vagnar eller så bakom och heller inte kör på landet eller liknande så det känns som en onödig kostnad då pris+förbrukning samt skatt bli dyrare. Automat har jag idag och kan lätt välja bort även det för att få en billigare drift.

1.6 bensin eller 1.7 diesel det är frågan.

Har dem fixat blästringsproblemen på 12orna?

//Mattias
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Annons

Re: Köpråd

2
Hörde min kommer komma med stora stänkskydd som ska motverka det.
Men har även valt att ta Sidestep spoilern till.
Tycker det blir snyggare och så skyddar det extra mot blästring.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Köpråd

4
Lindgren_021 skrev:Hej,

Är ny här på forumet och tänkte passa på att få lite tips inför bilköpet.

Jag och fugan har tänkt köpa ny bil till våren/sommaren och är inne väldigt sugna på en sportage.
Vi kör mellan 1500-2000 mil per år men en diesel är inget krav eller så.
Funderar lite på ljud skillnad mellan motorerna om det finns någon, vad säger ni som kör 1,6an är det mycket motorljud?

AWD har vi inte tänkt eftersom vi inte ska dra några vagnar eller så bakom och heller inte kör på landet eller liknande så det känns som en onödig kostnad då pris+förbrukning samt skatt bli dyrare. Automat har jag idag och kan lätt välja bort även det för att få en billigare drift.

1.6 bensin eller 1.7 diesel det är frågan.

Har dem fixat blästringsproblemen på 12orna?

//Mattias
Jag har inga problem med blästring på min 11:a trots snart 3000 mil så det verkar vara slumpen.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"