Annons

Re: lackförsegling

21
Jag fick hem min kia för tre dagar sen och funderar på att lämna in den på ditec-behandling snabbast möjligt. Jag har tidigare gjort detta med mina föregående bilar. Men en sak som slog mig är att garantin kanske inte gäller om man gör behandlingen.

Är det någon som vet något om detta?
Annons

Re: lackförsegling

22
pelle skrev:Jag fick hem min kia för tre dagar sen och funderar på att lämna in den på ditec-behandling snabbast möjligt. Jag har tidigare gjort detta med mina föregående bilar. Men en sak som slog mig är att garantin kanske inte gäller om man gör behandlingen.

Är det någon som vet något om detta?
Det skall inte vara några problem att vårda bilen väl i alla fall ;) Jag har fått hem reklam från både bvs och ditec om att lämna in min nya bil! Jag lackförseglade dock bilen själv. Hämtade ut den på en torsdag och lackförseglade på fredagen! :)
Kia Cee'd SW-11

Re: lackförsegling

23
Ca åtta månader sedan jag gjorde ditec! Är som nyvaxad efter varje tvätt verkligen över förväntan !!!
Har inga tecken på blästring heller om det nu kan ha ett samband!! Kört ca 950 mil

Så jag tror lackfärsegling ger ett extra skydd mot smågrus mm + lätt tvättad bil
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

Re: lackförsegling

26
Så hur går man tillväga med det där "vaxet" egentligen?

Stryker man bara på det när man tvättat rent bilen och torkat och sedan låter bilen stå bara?


Om jag har lackskydd, kan jag lägga detta på bilen ändå, tänkte mest för glansen då? :think:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: lackförsegling

27
Planet skrev:Beställde Ultimas lackskydd för 2 dagar sen, fick hem det idag...
Nu är det bara att invänta väder för att testa det :)

http://shop.bollnasbilvard.se/ultima-pa ... c-678.aspx
Kommer bli kalas! Se bara till att kärran e riktigt torr innan... sedan minst 2-3 lager.
Om du sedan ger vinterhjulen en omgång nu oxå, så blir det inte så djävligt nästa vår att få dem rena.
Själv tänker jag lägga på några nya lager till hösten, för att jag märkte nu efter vintern att min andra bil som är Ultima behandlad, var enklare att få ren...
Sportage executive

Re: lackförsegling

28
Lindgren_021 skrev:Så hur går man tillväga med det där "vaxet" egentligen?

Stryker man bara på det när man tvättat rent bilen och torkat och sedan låter bilen stå bara?


Om jag har lackskydd, kan jag lägga detta på bilen ändå, tänkte mest för glansen då? :think:

Jag lackskyddade min när jag köpte den för 8-9 månader sedan, men nedre delen av sidorna känns redan som sandpapper.
Visst, den ser forfarande nyvaxad o fin ut men jag klarar inte av att lacken blir som sandpapper så jag tänker efter en lackrengöring testa detta.
Instruktions film m.m om hur lätt det är att lägga på m.m hittar du här:



http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=9&t=1223


Jag ska börja med bara 1 elr 2 lager.
Om jag sen får göra det 3 ggr/år spelar ingen roll eftersom det är så enkelt att lägga på och man slipper polera... 8-)
Och om det är så drygt som dom säger kommer den flaskan att räcka länge :clap:
Kia Sportage -12 184Hk
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"