Annons

Re: Nu är våran ceed sw sport beställd =)

11
tar och uppdaterar lite här. Blir inget sportpaket då det inte går att få fram samma kofångare som till vanliga ceed modellen. Var även tveksamt att det var samma framlampor med piano svartlackade detaljer. Det finns endast ett fåtal i sverige tydligen men efterfrågan på kombi sport är tydligen tok liten då bilen överstiger gränsen för miljöbil.

valde även bort skinninredningen för att slippa 12v lev tid =))
Annons

13
Tråkigt det att man inte kan få "hela" sportpaketet på Sw'n! Men allt går ju säkert att beställa och montera i efterhand!
Synd att du hoppa skininredningen också, själv tyckte jag det var värt väntetiden som vart väldigt lång för min del. Känns som att man är rätt ensam om att ha det i ceed här i Sverige?

Men lycka till med Bilköpet och hoppas du blir nöjd :)

Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

15
Nu ska vi se här om jag minns allt rätt.

Angående skinn inredningen: väntetid på den skulle bli 3 månader.
Prisskillnaden mellan att fabriksbeställa med skinn eller ta en så kallad lager bil utan skinn blev ca 20 000:- Anledningen till detta är att det inte inte finns lika stora marginaler på fabriksbeställningar och lagerbilar, denna marginal får konsumenten stå för. Vilket i min värld är oerhört konstig och helt klart ovärt både tidsmässigt och pengamässigt. Påpekade detta för säljaren och han höll helt och hållet med mig men det är så Kia vill och har det helt enkelt.

Så att vänta 3 månader på en skinnklädsel som i slutänden kostar mig ca 20 000:- var inte direkt aktuellt. Tillvalskostnaden för skinn är 8000:- resten är det jag kallar för "marginaler"

Får nog ta och göra en egen liten klagomåls tråd om detta =)