Annons

Handbromsproblem KIA PICANTO 2010 1,1 ECO SPORT

1
Hej,

Jag har ett konstigt problem med min KIA PICANTO 2010 1,1 ECO SPORT.
Det började på sista besiktningen där jag fick nerslag att handromsen.

Jag och en äldre herre som jag känner som är duktig med bilar tog in bilen en kväll för att spänna handbromsen utan någon som helst verkan.
Vi tog även bort bakdäcken och kollade skivor,belägg och så att kolven i bromsoket skruvade ut sig som den skulle (vilket vi tyckte)

Men utan framgång på handbromsen.

Vi lämnade sen in den på bilfirma och dom gjorde en undersökning och konstaterade bromsskivor, belägg och vänster bromsok.

Så jag valde själv att ta hem nya skivor och belägg som vi bytte ikväll då våran tanke var att det kunde vara brända skivor och belägg.

Resultat? Hjälpte inte, handbromsen tar fortfarande dåligt..

Problemet med bilen:
Handbromsen känns trög hela tiden när man drar i den men den ger en viss effekt på handbromsen men i lätt rullande så fortsätter bilen flertalet meter innan den stannar så den är inte bra.

Men våran tanke är att det borde vara nått annat för om de vore fel med bromsoket så borde väl en sida funka alt så borde fotbromsen bara dålig?

Någon som har tips, är det något vanligt problem på just kia piccanto? Kan det vara handbromsen i bilen eller vajern? Ska jag prova byta oken?

Alla tips mottages :)
Skriv svar

Återgå till "Picanto"