Annons

Hej från en ny medlem

1
Jag heter Lasse Lundkvist och är ny medlem. Köpte en Kia XCross hösten 2020 och är helnöjd med bilen. Har dock ett problem - måste köpa ny telefon och då är frågan vilket är bäst för tex Kia Connect är det iPhone eller en android? Tacksam för tips
Annons

Re: Hej från en ny medlem

2
Jag har använt kias app nu i tre år på iPhone, och det är ingen trevlig upplevelse. Först hette den UVO, och sedan kom en uppdaterad version som heter connect. Båda har funkat lika dåligt, alltså man kan inte lita på att appen utför det man önskar.
T.ex om man gör ett laddningsschema, så kan man inte lita på att batteriet blir laddat. Ibland inte laddat alls, och ibland lite laddat. Det borde ju vara prio ett på en laddbar bil, att det fungerar. Därför använder jag nu alltid laddboxens egen app vid laddning.
Ibland får man inte kontakt med bilen på flera dar. Och kartan kan visa att bilen är långt ifrån där den fysiskt står.
Finns ett kontaktformulär att kontakta Kia Connect, men man får aldrig nåt svar.
Enl vad jag sett på nätet, är inte android bättre än iPhone, som har ett betyg på ca 1,5 stjärnor på appstore.
Men nån annan anv , kanske kan ge bättre feedback på hur android fungerar med connect.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"