Har nu testat en del. Bilen fungerar helt ok så länge man inte trycker gasen helt i botten ( är ju ett visst motstånd sista biten ) . Men så fort jag trycker ner helt, till ”kickdownläget” så protesterar motorn våldsamt, med kraftiga ryck och ibland stannar effekten och accelerationen avtar….men mest kraftiga ryck.
Kopplade in en OBD-läsare för att avläsa varvtal, störningarna inträffade vi typ 4500rpm plus/minus några hundra varv dvs långt ifrån maxvarv.
Undra vad som ska ske rent tekniskt när man passerar det lilla motståndet tio fullgasläge. Verkar vara i detta område som det spökar.
Annons
Re: Revidering Varvtalsregulator
2Det blev verkstad…konstateras något fel på styrning av insprutning, väntar på delar för reperatio.
Re: Revidering Varvtalsregulator
3Det blev verkstad…konstateras något fel på styrning av insprutning, väntar på delar för reperatio.
Re: Revidering Varvtalsregulator
4Nu efter en dryg månad på verkstad( restnoterade reservdelar ) så fungerar bilen. Det var högtrycksbränslepump och nån sensor som spökade.