Annons

Vid nästa bilbyte lämnar jag nog Kia för Hyundai...

1
För nu har Hyundai IoniQ kommit. En bil byggd för batteri och den kommer i tre olika former av framdrivning.
En ren elbil, en "vanlig" hybrid, samt tidigt våren -17 en laddhybrid.
Hybriden börjar på 249 900kr och den dyraste, elbilen kostar 371900kr, men på den får man en statlig "kickback", en supermiljöbilspremie på 40000kr.

Men min Ceed från 2015 får hänga med minst 2 år till....
Bild
Bild
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Vid nästa bilbyte lämnar jag nog Kia för Hyundai...

3
HellboyElvis skrev:Lämnar o lämnar... Det är fortfarande samma skrot och korn så att säga.
Jo, jag vet, men inte så illa som mellan Skoda och VW, där du hittar likadana knappar i en del modeller.

Hyundai/Kia har ju egna identiteter...
Samt att när det blir dags så platsar man inte i forumet, om inte det blir ett gemensamt forum med koncernmärkena. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vid nästa bilbyte lämnar jag nog Kia för Hyundai...

4
Hehe okej.
Fast Hyundai och KIA är mycket närmare varandra än man tror.
Samma elsystem, samma plattor och chassi, samma drivlinor. Till och med artikelnummer på många delar är samma eftersom allt tillverkas i samma lokaler.
Titta på vilken reservdel som helst så ser man både Hyundai- och KIA-loggan bredvid varandra. :)
Ja man skulle mycket väl kunna slå ihop till ett stort forum "HM/KM-forumet" :D

Re: Vid nästa bilbyte lämnar jag nog Kia för Hyundai...

7
HellboyElvis skrev:Hehe okej.
Fast Hyundai och KIA är mycket närmare varandra än man tror.
Samma elsystem, samma plattor och chassi, samma drivlinor. Till och med artikelnummer på många delar är samma eftersom allt tillverkas i samma lokaler.
Titta på vilken reservdel som helst så ser man både Hyundai- och KIA-loggan bredvid varandra. :)
Ja man skulle mycket väl kunna slå ihop till ett stort forum "HM/KM-forumet" :D
Ja Jäklar, då kan man köpa Hundajj loggan å klistra på Kian!
Skriv svar

Återgå till "Andra bilmärken"