Annons

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

11
Har varit inne och petat en massa html. Enda som syns utåt är att det nu står Kia Car Club i menyraden istället för •index. Under ytan har jag klämt in meta taggar som "Kia Sverige" osv. Sådant som man söker på för att hitta hit. Har ni förslag på söktermer så svara nedan så ska jag klistra in.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

13
Har testat google adwords på min hemsida. Men vet ej om jag gjort nått fel för statistiken har ju inte ökat markant. :)
Kanske fungerar på forumet?

Tyvärr Peter är inte jag så insatt i detta med indexering etc. Så det lämnar jag på dina axlar ;)
Men jobbet går ju framåt iaf.

Bra jobbat.
Mvh _Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

14
Är forumet så stort så att ni skulle kunna tjäna på att ha annonser? Kia Sverige skulle väl abslut vara en given "köpare", även diverse bilfirmor som Hedins, Bilpartner, Kindwalls och liknande. Men om ni har reklam, se till så att ni inte kör banner ovanför den kolumn inläggen finns i utan ha bara på hö och vä sida...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

15
Nej AdWords håller jag mig borta ifrån. Där betalar man för att få träffar på sin egen sida men genererar iofs förhoppningsvis trafik. Jag kör AdSense som genererar annonser baserat på innehållet. Mycket trevligare (om någon nu klickar).
_Morgan_ skrev:Har testat google adwords på min hemsida. Men vet ej om jag gjort nått fel för statistiken har ju inte ökat markant. :)
Kanske fungerar på forumet?

Tyvärr Peter är inte jag så insatt i detta med indexering etc. Så det lämnar jag på dina axlar ;)
Men jobbet går ju framåt iaf.

Bra jobbat.
Mvh _Morgan_
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

16
Jo, jag har tagit en inedande diskussion med en bilhandlare för att se om de är intresserade. Jag är emot all reklam men måste inse att det blir lite väl ädelt att stå för alla kostnader på egen hand. Däremot så kommer annonserna att bli diskreta, typ förstasidan längst ner som det är nu. Aldrig annonser i inläggen osv. :D Har även en liten banner med Google AdSense som jag egentligen inte gillar, men om det kan bidra med några kronor till serverhyra och programvara så må det vara hänt.

/Peter
r_o_n skrev:Är forumet så stort så att ni skulle kunna tjäna på att ha annonser? Kia Sverige skulle väl abslut vara en given "köpare", även diverse bilfirmor som Hedins, Bilpartner, Kindwalls och liknande. Men om ni har reklam, se till så att ni inte kör banner ovanför den kolumn inläggen finns i utan ha bara på hö och vä sida...
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Kiacarclub/ Google/ sökmotor

17
Peter skrev:Jo, jag har tagit en inedande diskussion med en bilhandlare för att se om de är intresserade. Jag är emot all reklam men måste inse att det blir lite väl ädelt att stå för alla kostnader på egen hand. Däremot så kommer annonserna att bli diskreta, typ förstasidan längst ner som det är nu. Aldrig annonser i inläggen osv. :D

/Peter
r_o_n skrev:Är forumet så stort så att ni skulle kunna tjäna på att ha annonser? Kia Sverige skulle väl abslut vara en given "köpare", även diverse bilfirmor som Hedins, Bilpartner, Kindwalls och liknande. Men om ni har reklam, se till så att ni inte kör banner ovanför den kolumn inläggen finns i utan ha bara på hö och vä sida...
Jag hatar reklam, har t.o.m. tv-box med hårrdisk och ser aldrig ett program utanför tv1+2 när det sänds. Oftast väntar man 20 minuter innan man börjar se på det för att slippa reklamen.
På de flesta sidor jag surfar på har jag två olika filter på, förutom de forum jag är medlem på. Man slipper allt flash.

Men vad jag fattat är det inte gratis att köra forum, dels webhotell och har man sedan många besökare så tillkommer ju bandbredden som utnyttjas.

Men att ha en stående list med annonser på bägge sidor stör ju inte inläggen. Har man som jag 1920x1200 så tar ju bara den här skrivytan max 50% av hela bredden.
Vet inte hur aktuell sidan är, men här finns iaf en massa tips http://www.titanicnorden.com/pengen/main.html
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"