Annons
Annons

Re: byta bromsklossar vid 3600 mil!

2
Gum skrev:hej,
vi har en Kia Carens som är köpt ny october 2016. Nu har den gått 3600 mil. Däck gubben sa vid byte till sommardäck att bromsklossarna är slitna och ska bytas.
Kan det verkligen stämma?
Det är en diesel med automatlåda.

mvh Gum
Kan säkert stämma. Av info jag hittat så är inte Kia´s egna bromsklossar av någon vidare kvalitet så det kan säkert vara så att dina behövs bytas. Med automat så bromsar du ju mer än med en manuell låda vilket givetvis sliter mer. Vänta på fler svar av andra så kanske de svarar annorlunda, men jag är inte förvånad om det är så.

Re: byta bromsklossar vid 3600 mil!

5
robert.kvist76 skrev:Byte bromsklossar bak på våran Kia Carens diesel Dct vid 3200 mil . Såg det som ett gott betyg att bromsarna används [emoji848]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då måste dom användas nått galet mycket! Det e riktigt usel kvalite enligt mig om du behöver byta redan efter 3200mil vid normal körning.

Re: byta bromsklossar vid 3600 mil!

7
Gaspo skrev:
robert.kvist76 skrev:Byte bromsklossar bak på våran Kia Carens diesel Dct vid 3200 mil . Såg det som ett gott betyg att bromsarna används [emoji848]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då måste dom användas nått galet mycket! Det e riktigt usel kvalite enligt mig om du behöver byta redan efter 3200mil vid normal körning.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: byta bromsklossar vid 3600 mil!

8
Nej då , bara vanlig körning i veckorna .
Två turer ner till Öland ( på två år) med fullastad bil (6per) och släpkärra .
Frugan pendlade mellan V-ås - Köping/Kolsva två 1/2 år och i helgerna körde vi stundtals med hel familj : 2 vuxna och 4 barn .
Så bakbromsarna fick jobba .
Nu vid snart 5000 mil så har jag bytt klotsar fram för de börjar se slitna ut . Skulle lätt gått 1000 mil till vid lätt körning .



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Carens"