Annons
Annons

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

13
HellboyElvis skrev:Klart att du KAN.
Om du vill missa att få uppdateringar och TSBer utförda, riskera garantin och spara några ören.
Om man ändå måste gå imot sunt förnuft, glöm inte spara kvitto, serviceprotokoll och säkerställ att delarna som bytes håller hög (godkänd) kvalitet.
Annars blir det problem när man kryper till korset och har ett garantiärende...
Sunt förnuft?
Sunt förnuft så borde skyhöga service priser bojkottas som inte är relevant över huvud taget.
Mekonomen räknas som auktoriserad bilverkstad och nybilsgarantierna gäller,

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

14
jorgeli skrev:
HellboyElvis skrev:Klart att du KAN.
Om du vill missa att få uppdateringar och TSBer utförda, riskera garantin och spara några ören.
Om man ändå måste gå imot sunt förnuft, glöm inte spara kvitto, serviceprotokoll och säkerställ att delarna som bytes håller hög (godkänd) kvalitet.
Annars blir det problem när man kryper till korset och har ett garantiärende...
Sunt förnuft?
Sunt förnuft så borde skyhöga service priser bojkottas som inte är relevant över huvud taget.
Mekonomen räknas som auktoriserad bilverkstad och nybilsgarantierna gäller,
Som HellboyElvis säger. Verkstan måste följa Kia´s servicepunkter och du måste spara det protokoll som visar vad som gjorts på bilen tillsammans med kvittot. Du får inte heller med de mjukvaruuppdateringar som eventuellt ska göras om du servar hos annan part. Jag tror att Kia lätt kan börja knorra om garantiåtgärder om de hittar minsta lilla avvikelse som bryter mot Kia´s egna servicepunkter. Håller med om att det är surt att behöva betala mer än vad man behöver, men för mig och min Sportage kan jag säga att det blev billigare att serva den hos Kia än hos Mekonomen.

Re: Servicekostnad Niro Hybrid vs Niro Plug-in Hybrid?

20
hema skrev:Min 1:a service kostade ca. 1800:- våren 2017.
Min 2:a service kostade ca 3000:- hösten 2017.
Den senaste 4500 mil kostade 2110:- nu i Maj-18.
De bytte något filter extra, kommer inte ihåg om det var kupé eller luftfiltret de bytte på den 3:e servicen, därför ett par hundra mera.
Hybrid- Niro gäller det.
Hej,

Hvor i Sverige - hos hvilket firma - fik du disse priser - det er billigt!!

mvh

Joplin
Skriv svar

Återgå till "Niro"