Annons

Fladdrande Turbo

1
Hej

Har en pro ceed GT -13 som skulle få sig ett BsR chip igår och då vid fullt gaspådrag så började trycket i turbon att "fladdra".

Vi återställde bilen till original och problemet kvarstår fast inte alls så märkbart.
Märks inte alls vid lugn körning.

Någon som vet var problemet kan ligga?
Annons

Re: Fladdrande Turbo

4
Hade liknande på min att när man höll full gas så gick trycket upp och ner hela tiden. Från typ originaltryck upp till 1,5 bar. Provade optimera för att se om d blev bättre men blev bara sämre. Laddade då bara fullt i en halv sekund och bröt sen helt. Felet var efter 5 besök hos Kia en tryckgivare som satt illa till. Efter byte så gick den som den skulle igen :)
Top-notch Сasual Dating

Re: Fladdrande Turbo

7
Jag skulle också vara intresserad av att veta om Rydell79 har hittat någon lösning på problemet, för jag har samma sak med min GT -16. Jag har en box från Dieselkraft (DTE), och vid fullgasacceleration på främst 4:an och 5:an åker turbotrycket jojo mellan 0,8 och 1,2 bar. Det är otroligt störande då bilen i princip gungar fram och tillbaka i linje med turbotrycket. Jag har haft boxen inskickad och fått ny programvara och tyckte till en början att det blev bättre, men nu är det samma sak igen.
Dock så upplever jag inte några problem när jag kopplar bort boxen. Då laddar den ca. 0,8 bar max.
På Dieselkraft hade man provat den nya programvaran som jag fick på en likadan bil som min, och den gick enligt dem utan problem. Funderar lite på vad som kan vara problemet? Vilken tryckgivare bytte du Mr_L? Du skrev att den satt illa till. Kan du säga lite mer exakt var den satt?
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.

Re: Fladdrande Turbo

8
jenu skrev:Jag skulle också vara intresserad av att veta om Rydell79 har hittat någon lösning på problemet, för jag har samma sak med min GT -16. Jag har en box från Dieselkraft (DTE), och vid fullgasacceleration på främst 4:an och 5:an åker turbotrycket jojo mellan 0,8 och 1,2 bar. Det är otroligt störande då bilen i princip gungar fram och tillbaka i linje med turbotrycket. Jag har haft boxen inskickad och fått ny programvara och tyckte till en början att det blev bättre, men nu är det samma sak igen.
Dock så upplever jag inte några problem när jag kopplar bort boxen. Då laddar den ca. 0,8 bar max.
På Dieselkraft hade man provat den nya programvaran som jag fick på en likadan bil som min, och den gick enligt dem utan problem. Funderar lite på vad som kan vara problemet? Vilken tryckgivare bytte du Mr_L? Du skrev att den satt illa till. Kan du säga lite mer exakt var den satt?

Tror tyvärr inte att du blir hjälpt av oss då du kör diesel och vi bensinare. Men mest troligt har du nog någon givare som inte är som den ska. Dock blir det nog svårt att hitta vilken det kan vara då det bara uppenbarar sig med boxen inkopplad :/ Du kan ju inte direkt lämna in den hos Kia med boxen i...
Top-notch Сasual Dating

Re: Fladdrande Turbo

9
Hej! Nej jag har också en bensinare. Boxen är köpt på Dieselkraft men de säljer till bensinare också. Det står DTE på boxen så jag förmodar att man är återförsäljare åt dem. DTE är väl en tysk tillverkare. Och nej jag kan ju inte precis åka in till Kia och be dem att felsöka med boxen inkopplad. Har börjat att fundera om det är någonting med själva boxen som är fel.
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.

Re: Fladdrande Turbo

10
Mr_L skrev:Hade liknande på min att när man höll full gas så gick trycket upp och ner hela tiden. Från typ originaltryck upp till 1,5 bar. Provade optimera för att se om d blev bättre men blev bara sämre. Laddade då bara fullt i en halv sekund och bröt sen helt. Felet var efter 5 besök hos Kia en tryckgivare som satt illa till. Efter byte så gick den som den skulle igen :)
Vilken givare var det som var felaktig på din bil?
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"