Annons

Re: 2010 års cee'd

11
Låter vettigt. Hur påverkas bensinförbrukningen av chippning? Teoretiskt så drar den ju mindre vid högre hastighet med högre HK.
pluttrick skrev:På min Multivan är det en sk plug in box. Bara att ta bort den när den ska in på service. Nu har dock nybilsgarantin gått ut så då låter jag den sitta kvar.

Däremot är jag inte 100 på om de inte kan se det ändå? Man borde nog fråga en mekaniker innan man pluggar in en box. Känns som garantin var en av de stora anledningarna till att man köpte just en Ceed.

Ska nog vänta tills nästa service och försöka hugga någon yngre kille som kanske kan hjälpa oss med frågan...
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: 2010 års cee'd

14
Hmmm.. kankse man ska beställa en sån och prova. Jag ska in och hämta vinterhjulen (dom var restade vid leverans av bilen) inom 1-2 veckor, ska passa på och fråga om trimbox då. Ska bli intressant och höra vad dom svarar.
Kia ceed 2010

Re: 2010 års cee'd

19
Lester skrev:
Peter skrev:.............Inte helt omöjligt att det inte är spikat heller. Motorerna kommer ju säkert trimmas in tills det är dags för leverans och då kan det säkert pendla upp och ner tills prestanda/utsläpp når någon sorts gyllene medelväg :D
Njae, bilarna produceras säkert just nu i slovakien för fulla muggar, så siffrorna finns säkert och
motorerna är nog färdigutvecklade.

Om det handlar om 125hk CRDI med 6vxl låda och co under 120 (=miljöbil) på SW'n så väntar jag nog
istf att köpa en 09'a.
(fast nu verkar man ju iofs kunna köpa en SW 09'a med komf. paket för typ 170´ och det priset lär nog inte
gälla för en 10'a :( )
Svarar på mitt eget gamla inlägg.
Jo det gick att beställa en 10'a för rimliga pengar :) , så snart (2-3v) så åker man Asiatiskt för första gången. Wish me luck ;)
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi
Skriv svar

Återgå till "Nyheter om Kia"