Re: Ceed 2010

#11

Senaste inlägget från föregående sida:

Hej,
näe inga felkoder alls! Det kom bara sådär, kallgrader hela vinter och vips så stannade efter 5 sek. fick gnugga motorn i 1-1,5 minuter och då gick han igen. Hen funkar hur bra som helt i övrigt, med slår man av den över natten, lika dant igen.
Har haft den på verkstad där dom bytte Impulsgivare, vevaxel. Allt ok, men dagen efter samma problem.
Anders


Annons

Re: Ceed 2010

#12
Hej,
nu är det bra grader ute och den startar varenda gång, men på nåder, alltså den kör mellan 600-1200 i varv 10-15 sek, sen går den normalt. Misstäker att den inte fungerar i minusgrader..
Har någon en aning vad det kan vara?

Anders

Re: Ceed 2010

#15
Andersnorberg skrev:Hej, har kollat bränslefilter och anslutningarna men inga läckor vad jag kan se. Men den är alltid lättstartad både + och - grader, med då det är minus startar den men om jag startar den 5sek. slår av startar den igen så går den.
Inga felkoder eller ngt sådant.

Man kan bli snurrig av det hela.
Anders


Har du kollat i kontaktstycket till förvärmaren vid filtret eller har du bara kollar slanganslutningarma? Brukar vara väldigt vanligt att plasten smälter vid stiften pga av värme och då drar den in tjuvluft.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Ceed 2010

#16
Det du får här är högst relevanta tips. Och som Filip och jag skriver ligger ditt problem troligen runt bränslefiltret i någon form av läckage eller möjligtvis i glödstiften.
Men det krävs noggranna kontroller och mätningar. Man kan inte avfärda en kontroll med att titta på en detalj från en meters avstånd...
Ta loss värmningskontakten och titta NOGA på stiften där i. Syns inget onormalt där så fortsätt med att mäta upp glödstiften var för sig. Om alla var för sig håller sig runt ca 1.5 ohm är de OK, annars är felet där.
Inget av dessa två fel behöver sätta någon felkod och kräver därför manuell felsökning för att hitta.
KIA Sportage Special Edition 1.7 CRDi

Re: Ceed 2010

#17
Att annat fel skulle kunna vara om det är någon av spridarna som har backläckage till returen. Då brukar bilen kunna blir som den symtom du har. Vanligt är just att spridarna fastna när bilen stått still och sen startar du den går igång med tappar tryck för att sedan nöta igång den igen.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Annons
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster