Annons

Re: Blandad förbrukning laddhybrid?

11
Jag har kört lite motorväg på i EV-läge för att testa förbrukningen. Batterimätaren sa 32km kvar när jag började köra och hade gått ner tilll 0km efter 18km. Då körde jag med farthållaren inställd på 115km/h som motsvarar 110km/h på GPSen i Waze. Jag brukar slå på HEV när jag ska köra över 90km/h, för batterinivån sjunker snabbt över det.
Annons

Re: Blandad förbrukning laddhybrid?

12
Järven skrev:Jag har kört lite motorväg på i EV-läge för att testa förbrukningen. Batterimätaren sa 32km kvar när jag började köra och hade gått ner tilll 0km efter 18km. Då körde jag med farthållaren inställd på 115km/h som motsvarar 110km/h på GPSen i Waze. Jag brukar slå på HEV när jag ska köra över 90km/h, för batterinivån sjunker snabbt över det.
Det gäller ju alla drivmedel, motorväg är det mest oekonomiska man kan köra förutom stadskörning, där vinner batteriet alla gånger om.
När jag kör blandad 90 och 70 väg så klarar batteriet 45km.
KIA Niro Plug-In Hybrid Pluspaket 2 Black Pearl

Re: Blandad förbrukning laddhybrid?

15
Hej !
har 46 km landsväg / motorväg till jobbet och klarat hela sträckan två gånger , HEV brukar dra igång 3km innan jag är framme , ladder både hemma och på jobbet så snitt förbrukning efter 3 veckor och 150 mil är 0,07 liter per mil. Använder motorvärmare och kupefläkt för värme på morgonen , kör HEV läge 5-10 min efter en mils körning om det blir för kallt så räcker det till att hålla värmen resten av vägen , så här års .... väldigt nöjd med bilen överlag , visst hade det varit trevligt med värme /kyla via el men det funkar absolut så här , man får vara lite aktiv med klimatanläggningen bara . För min körning just är den nästan perfekt anpassad.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"