Annons

Pcv ventil Kia Sportage 1.6 GDI 2012

1
Hej,

Vet någon vänlig människa om 1.6 modellen har någon pcv och var den sitter. På 2.0 och 2.4 modellen kan man köpa en Pcv. Men inte någon info om 1:6. På youtube byter folk pcv på Kia soul etc. men återigen, inget om Sportage 1.6.

För er som svarar tänk på garantin. Nej, jag vill inte lämna bilen på service och ha kvar garantin. Men tack för omtanken.

Mvh
Annons

Re: Pcv ventil Kia Sportage 1.6 GDI 2012

3
Hej,

Förebyggande service bara. Bilen har gått 7900 mil och jag tänkte att jag kan byta den när den bara kostar 3 dollar. Den kan nu sätta igen av olja. Det skadar inte att byta den helt enkelt. Hmm jag får leta efter en slang med en koppling på. Det är lite märkligt att jag inte hittar den. Bilen borde ju ha en kan man tycka. Jag får ta ett varv till.

Tack för hjälpen.

Re: Pcv ventil Kia Sportage 1.6 GDI 2012

4
Jag hittade den om någon mer letar. Vid cylinder 4 om manräknar från vänster. Den är inskruvad i motorn med en slang på. Den är i metall, så inte i plast som de vanligen är. Det verkar som att man måste köpa den på Kia då den är annorlunda än 2;4 och 2,0 motorn vad jag kan se. Men det är väl inte så konstigt eftersom detta är en 1:6 motor.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"