Annons

Problem med min ceed 2013

1
Hej har lite problem med min ceed. Backljuset lyser konstant, backvarnarna varnar imellanåt antisladd lyser men systemet fungerar. När bilen är avstängd och jag lägger i backen så tänder sig instrumentet presis som om man slår på tändningen. Bytte backljuskontakt problemet återkom efter ett par dagar. Någon som haft samma fel?
Annons

Re: Problem med min ceed 2013

2
Jimmie skrev:Hej har lite problem med min ceed. Backljuset lyser konstant, backvarnarna varnar imellanåt antisladd lyser men systemet fungerar. När bilen är avstängd och jag lägger i backen så tänder sig instrumentet presis som om man slår på tändningen. Bytte backljuskontakt problemet återkom efter ett par dagar. Någon som haft samma fel?
Har du dragkrok på bilen med 13polig kontakt?
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Problem med min ceed 2013

4
Jimmie skrev:Ja det har jag. Jag trodde jag hittade felet med att koppla ur xtralyset har nu fungerat en vecka men kom till baka idag igen ligger en felkod på esp 5527 och en på immobiliser p1693.
Garanterar nästan att det har ärjat i dragkontakten. Testa dra ur säkringen vid batteriet om du ser att backljuset lyser för att se om det slocknar
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Problem"