Annons

Re: Batteriet laddar ur

41
HellboyElvis skrev:Koppla bort ALLT som har med värmaren att göra och se om batteriet fortfarande laddas ur. Gör det inte det så kasta värmaren åt skogen.
Högst troligt har verkstaden mätt och laddat ditt batteri ett flertal gånger och påvisat att det är OK och då kan man INTE få det utbytt på garanti.
Du kan däremot själv lägga en 1000-lapp på ett nytt större batteri och prova att se om det håller... Men det lär det inte göra om något ligger och drar tjuvström hela tiden...
Vi ska se vad Kia säger nu. Det är de som får kolla det här. Kasta värmaren? hm, värmare med GSM start kostar över 20 000.
Annons

Re: Batteriet laddar ur

42
Angående min nya(2 år och 2 mån. gammal) bil KIA CEED GT LINE:
Nu startar inte bilen(NY!!!) igen pga USEL batteri. Totalt 10-talet gånger har jag ringt assistans(bärgaren) sedan förra året. Varför laddas batteriet ur så fort, jag har nästan inte ens värme på när jag kör för att inte använda batteriet. Så obekvämt med ha en KIA!
Jag är så besviken på KIA service, att de inte byter ut batteriet(ni gjorde batteri test under förra vintern) och ni klagar bara på att jag kör för lite, jag kör för lite!
Jag kör ju varje vecka längre sträcka, och använder billbatteriladdare
kan inte ni byta ut batteriet? eller väntar ni på att garantin ska ta slut!!
Måste vara att batteriet har laddats ur för många gånger och att något i bilen som drar ström när bilen är i viloläge!
Bilen står i en garage också, och det är alltid över 0-grader sträcket där inne!
Undersökt på nätet om KIAs bilbatterier!!! Resultatet visar nefativt om KIA:s bilbatterier!!!
REGNR: MFS422

Re: Batteriet laddar ur

43
Fitnessforever skrev:Angående min nya(2 år och 2 mån. gammal) bil KIA CEED GT LINE:
Nu startar inte bilen(NY!!!) igen pga USEL batteri. Totalt 10-talet gånger har jag ringt assistans(bärgaren) sedan förra året. Varför laddas batteriet ur så fort, jag har nästan inte ens värme på när jag kör för att inte använda batteriet. Så obekvämt med ha en KIA!
Jag är så besviken på KIA service, att de inte byter ut batteriet(ni gjorde batteri test under förra vintern) och ni klagar bara på att jag kör för lite, jag kör för lite!
Jag kör ju varje vecka längre sträcka, och använder billbatteriladdare
kan inte ni byta ut batteriet? eller väntar ni på att garantin ska ta slut!!
Måste vara att batteriet har laddats ur för många gånger och att något i bilen som drar ström när bilen är i viloläge!
Bilen står i en garage också, och det är alltid över 0-grader sträcket där inne!
Undersökt på nätet om KIAs bilbatterier!!! Resultatet visar nefativt om KIA:s bilbatterier!!!
REGNR: MFS422
Intressant att höra att även andra har samma problem. jag väntar på svar från Kia igen på vad de nu ska göra.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"