Annons

Montera sidesteps själv på 2017 Sportage

1
Hej
Väntar på min Sportage GT-Line som jag beställt, jag undrar om det är okey om man montrar sidesteps själv? Om det gör nån inverkan på garantier osv?
Eller är det bara att låta KIA verkstaden göra det om man ska behålla garantierna?
Nån som har koll på det?
Kia Sportage GT-Line 2.0 CRDi Aut -17
Harley Davidson Crossbones
Annons

Re: Montera sidesteps själv på 2017 Sportage

3
Ajson skrev:Ingen aning ang garanti..men berätta gärna om det var enkelt att montera dem om du gör det. =) Vad får du betala för fotstegen? Grattis till en härlig bil ;-) Har kört 230 mil i min GT-line nu och jag är grymt nöjd med bilen..

Ja verkligen, har kört en hel del Sportage innan samt alla andra Kior då brorsan är försäljare åt Kia så det va inte så svårt att bestämma sig, dessutom va sambon med och bestämde så då vart det en Sportage :D
Det beror vart jag köper dom ifrån, ska se vad jag kan få för pris på original sidesteps, annars har vool.se rätt okey sidesteps, sen finns det en del utländska företag också.
Vart dessutom en med automatlåda.
Min bästa kompis jobbar däremot som försäljare åt Volvo/renault på Bilia. Han tyckte jag typ va dum som inte kollade på en Renault koleros, men njaaa Renault har aldrig fallit mig i smaken.
Kia Sportage GT-Line 2.0 CRDi Aut -17
Harley Davidson Crossbones

Re: Montera sidesteps själv på 2017 Sportage

5
Snögubben skrev:Rekommenderar att du går in på https://4x4styling.co.uk
och checkar priserna....
Jag köpte mina sidesteps till min KIA Sportage för 1400:-kr + 250:- i frakt (från England)
Vool.se ska väl ha 3600-5000:-kr för sidesteps.....!
Sjukt dyrt.
Dom har också annat cool styling till KIA’n....
Tjena
Var de lätta att montera? Vilken modell valde du A eller B? Nöjd med kvalitén? Har precis köpt en Sportage 1,7 CRDI special och ska komplettera med sidosteg, dragkrok samt hasplåtar tänkte jag. Har sidosteg idag på min Sportage-12 och det har skyddat den kanon mot dörruppslag.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"