Annons

CEED SW -2013

1
Hej ! Är nybliven ägare till en Ceed Sportwagon -2013 Svart Metallic . Tycker att bilen är snygg och välutrustad , och fastnade för den låga förbrukningen och den 7-åriga garantin .
Hade förut en Saab 9-5 aut -07 som drog minst 1,05 blandad körning , så min "besparing" i bränsle är betydande .
Har bara kört 35 mil ännu ( 0,54 bl. körning ) så jag har inte så mycket erfarenhet av bilen , men att det skulle vara hög ljudnivå i bilen är inget som jag reagerat på . Tycker nog att Saaben var minst lika "bullrig" .
Det som får mig att fundera lite på vad det är för bil jag har köpt , är alla klagomål och fel som folk har på sina bilar , för att inte tala om dåliga recensioner i diverse biltidningar . :? Har Ceeden så mycket mera fel och sämre kvallitet än andra bilar ? ( Konstigt att man då vågar lämna 7-års garanti )
Annars har jag , när jag frågat Kia ägare , den erfarenheten att dom i allmänhet är ganska nöjda med sina bilar .
Hoppas nu på några bekymmerslösa bil-år men det får väl tiden bevisa .
/ Christer
Annons

CEED SW -2013

2
Det är just det att allt negativt syns så mycket mer än det positiva, det räcker ju med en negativ tråd så tror alla att det är världens sämsta märke.

Tror inte KIA har speciellt mycket mer missnöjda ägare än alla andra märken det är bara det att vissa märken som utmärker sej mer än andra(kia med 7års garanti eller tex SAAB i allmänhet) väcker en jäkla misstänksamhet hos svenska folket och måste bli synade i sömmarna väldigt extra. VAG som är en väldigt alldaglig och mainstream bil snackas det väldigt lite om trots att dom har väldigt stora kvalitets problem med bl.a. El och dsg lådor som rasar på löpande band. Ett bilmärke som oförtjänt har ett gott rykte enligt mej.

Va nöjd med din kia du för det är en vanlig bil med både för och nackdelar som alla andra jäkla bilar på marknaden :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: CEED SW -2013

3
Jag har ett rasslande ljud,låter som det kommer från slutväxeln eller dyl och detta låter mellan 1700-2000rpm för att sedan tvärr sluta!
Låter samtidigt som ett resonansljud/vibration som känns...har haft bilen inlämnad utan att få någon större klarhet!
Bilen är en kia ceed 1,6 diesel 2013
Är der någon som känner igen detta?
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"