Annons

Koppla in super vision led ramp

1
Jag behöver hjälp att koppla in led rampen. Fick ett kablage ( eller ett helt gäng ) det jag tror jag skall använda, kabalarna är förkopplad till en kontakt som passar i relät.
Det går två jordkablar (en till karossen, en till rampen) en plusskabel till batteriet så långt fattar jag, men den röda kabeln som går till ledrampen är på halva vägen fördelad/förgrenar sig på tre kardeler alla tre har kabelskor på sig, jag tror jag förstår att jag måste tjuva signal/ström från helljus kabeln men ur gör jag detta smidigast?
Går jag med pluskabeln från rampen upp till helljus kabeln och fäster den där sen till relät? Eller skall jag använda kabelskorna på de tre kardelerna på något vis?
Tacksam för hjälp
Bilen är en Niro plugin hybrid
Björn
Annons

Re: Koppla in super vision led ramp

2
Björta skrev:Jag behöver hjälp att koppla in led rampen. Fick ett kablage ( eller ett helt gäng ) det jag tror jag skall använda, kabalarna är förkopplad till en kontakt som passar i relät.
Det går två jordkablar (en till karossen, en till rampen) en plusskabel till batteriet så långt fattar jag, men den röda kabeln som går till ledrampen är på halva vägen fördelad/förgrenar sig på tre kardeler alla tre har kabelskor på sig, jag tror jag förstår att jag måste tjuva signal/ström från helljus kabeln men ur gör jag detta smidigast?
Går jag med pluskabeln från rampen upp till helljus kabeln och fäster den där sen till relät? Eller skall jag använda kabelskorna på de tre kardelerna på något vis?
Tacksam för hjälp
Bilen är en Niro plugin hybrid
Björn
Är det denna?
Bild
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Re: Koppla in super vision led ramp

4
Björta skrev:Tack för snabbt svar.
Nej det är det inte. supervision 120w curved heter den. Men kopplingen kanske är den samma.
Jag försökte infoga en bild på kablage och rampen men går bet :( gå in på ljusgiganten om ni vill se.
Inkoppling borde vara lika!
[emoji108]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Re: Koppla in super vision led ramp

6
Björta skrev:Det visar 6 st kablar från relät på kopplings schemat, eller är det bara som det ser ut ? Jag ser mej använda fyra kablar ( fyra stift på relät)
Gå med en kabel(+ kabeln från rampen) till en ström tjuv från helljusets pluskabel och vidare upp till relät, blir det rätt ?
Kan du ta en bild?
Jord kabel kan vara "gemensam" !

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Re: Koppla in super vision led ramp

7
Nr 30 på reläet till + på batteriet, denna kabel monteras säkringen på.
Nr 85 är jord.
Nr 86 dras till helljuset. (Vill du ha separat avstängsknapp för rampen är det denna kabel du drar in till en knapp i kupen, från relä till knapp, från knapp till helljus)
Nr 87 till + på ledrampen.
Jordkabeln på rampen drar du direkt till chassiet på bilen och ser till att ha bra kontakt.

Kopplar du som du säger kommer du kortsluta bilens elsystem. Den kabelhärva du har låter som den är för att koppla in 3st lampor då den är förgenad på utsidan till brukaren.
Förbyggda kabelhärvor är oftast skit pga för lpnga kablar och låg kvalitet på kablarna.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Koppla in super vision led ramp

8
Kopplade in den i måndags. Tack för alla svar. Jävlar vad det lyser :) den kastar inte jätte långt men fullt tillräckligt tycker jag, hela skogen blir vit som på dagen.
Jag hade problem att hitta helljus kabeln, trodde ju den skulle sitta på helljuset men den sitter på kontakten bredvid , en röd kabel, tunn som bara den. Jävlar vad grejer det sitter under huven ! Bara att förstå vad plus och minus finns.
Köpte rampen på ljusgiganten och det är världens sämsta beskrivning till, det fans ingen! så jag fick prova mej fram med fastskruvandet, var ett universal fäste kam jag fram till
Stodi ett kallgarage så inkopplingen kommer att göras om till sommaren så det blir snyggare.

Re: Koppla in super vision led ramp

9
Björta skrev:Kopplade in den i måndags. Tack för alla svar. Jävlar vad det lyser :) den kastar inte jätte långt men fullt tillräckligt tycker jag, hela skogen blir vit som på dagen.
Jag hade problem att hitta helljus kabeln, trodde ju den skulle sitta på helljuset men den sitter på kontakten bredvid , en röd kabel, tunn som bara den. Jävlar vad grejer det sitter under huven ! Bara att förstå vad plus och minus finns.
Köpte rampen på ljusgiganten och det är världens sämsta beskrivning till, det fans ingen! så jag fick prova mej fram med fastskruvandet, var ett universal fäste kam jag fram till
Stodi ett kallgarage så inkopplingen kommer att göras om till sommaren så det blir snyggare.
Får man se en bild ? [emoji3]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"