Garanti?

Undrar bara om någon vet om en sprucken ruta täcks av garantin? Finns inget stenskott någonstans vid sprickan. Tänkte om det var spänningar i den? Pratade dock med en kia återförsäljare idag och han påstod att den inte kan spricka utan stenskott då den sitter limmad utanpå karossen och inte i om ni förstår. Så då kan dom inte påstå att det har med att göra om man nu har kört i en håla, på en trottoar, sänkt bilen etc ju?

Vill höra om ni varit med om detta? Ska även fixa en bild på själva utgångsstället på rutan

Kia Ceed Sw Gt-Line 2016

https://www.garaget.org/?car=406062
Annons

Re: Garanti?

Har för mig att det finns garanti för glas, men den är ytterst begränsad. Typ 100 mil eller 1 månad. Kommer inte ihåg exakt men nåt i den stilen.
KIA Sportage Special Edition 1.7 CRDi

Går inte på garanti.. fick självspricka i min vindruta och det tog inte Kia. Enda gången dom tar vindruta på garanti är om värmeslingan i nederkant till torkarbladen blir defekt.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

FilipLyxell skrev:Går inte på garanti.. fick självspricka i min vindruta och det tog inte Kia. Enda gången dom tar vindruta på garanti är om värmeslingan i nederkant till torkarbladen blir defekt.

Värmeslinga?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Du har en värmeslinga som går i vindrutan som aktiveras när du slår på defeosterläge på klimatanläggningen, det är för att värma upp torkarbladen om dom har frysit fast
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Från vilket år och på vilken modell finns det? har en ceed -sw se2 2015 och där har aldrig värmts upp något nere vid torkarna. Aldrig.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Bör finnas på alla JD 2013-. Går igång vid knapptryckning defroster vindruta.
Det är bara en tunn slinga nere i det svarta fältet på rutan där torkarna ligger, och det går inte att se när man sitter i bilen (märks endast vid kortslutning då det ryker och luktar bränd elektronik)
KIA Sportage Special Edition 1.7 CRDi
Annons
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"