Annons

Re: Behöver hjälp med Dieselvärmare med GSM start

11
Johansjostrand skrev:
brickan skrev:...eftersom jag har GSM start kunde servicemannen via GSM nätet uppdatera mjukvaran i Eberspecher till den senaste och även göra lite andra inställningar efter mina önskemål. Det gjorde att jag nu stället ställer in värmaren efter avfärdstid och även har ett läge som heter "Eco" vilket innebär att värmaren själv räknar ut hur tidigt den behöver starta för att bilen ska vara varm till avfärd, beroende på hur kallt det är ute.
Det där lät intressant... Det gick alltså att uppdatera via GSM-modulen? Alltså "Easystart GSM"?
För det är inte så att du har den nyaste "Easystart Web" som man styr med datatrafik och inte SMS?
bohlinp skrev:Funderar på att installera en i min ceed 2016 också. Vad kostade det om man får fråga?
När jag frågade på en ny Sorento 2017 skulle värmaren kosta 21 000:- extra utöver bilen...
Jag köpte en 10 månader gammal Sorento 2016 istället för 120 000:- mindre.... med värmare...
Jo jag har Easystart web med en app på telefonen som jag startar den med. Några sms behöver jag aldrig skicka även om det går det med :-)
Annons

Re: Behöver hjälp med Dieselvärmare med GSM start

12
En fundering kring ämnet: Kör idag med "easystart gsm" då andra apparna kräver pin-kod till sim kortet som jag inte har.
Ifall man byter sim-kort och på sådant sätt får pin borde så kan jag använda alla andra appar då eller har varje typ av värmare sin egen app?
Är också ute efter avgångstids uppstartningen som jag saknar
Uppdatering på eget inlägg: såg att det krävs en åtkomst-kod för att använda web som ska stå på kartongen. Tydligen ingen pinkod (än) som begärts. Är 2a ägaren på bilen o har inte fått med ett smack som har med värmaren att göra. Men som sagt det kanske inte går att knuta "easystar web" till alla enheter. Bilen och värmaren är från december 2013 men om de finns olika modeller av värmaren då har jag ju noll koll

Re: Behöver hjälp med Dieselvärmare med GSM start

13
nordstrommm skrev:En fundering kring ämnet: Kör idag med "easystart gsm" då andra apparna kräver pin-kod till sim kortet som jag inte har.
Ifall man byter sim-kort och på sådant sätt får pin borde så kan jag använda alla andra appar då eller har varje typ av värmare sin egen app?
Är också ute efter avgångstids uppstartningen som jag saknar
Uppdatering på eget inlägg: såg att det krävs en åtkomst-kod för att använda web som ska stå på kartongen. Tydligen ingen pinkod (än) som begärts. Är 2a ägaren på bilen o har inte fått med ett smack som har med värmaren att göra. Men som sagt det kanske inte går att knuta "easystar web" till alla enheter. Bilen och värmaren är från december 2013 men om de finns olika modeller av värmaren då har jag ju noll koll
När jag köpte min bil var värmaren installerad. Jag fick med en kod som jag knappade in. Sedan kan även min sambo ladda ner appen och hon också starta värmaren.

Ring till Eberspaecher-service och fråga hur du ska göra vet jag.

Numret är 08-6831100
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"