Annons
Annons

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

122
Ang Apple Car play

Jag har en Optima Plug-in, en av de första som levererades till Sverige och den hade Apple Car play från början så jag tvivlar att det finns någon plug-in i Sverige utan Car play.

Några grundförutsättningar att pricka av först:

1. Apple Car play kräver anslutning med Lightningkabel i USB-uttaget fram bredvid cigg-uttaget.

2. iOS av senare version. Minst 9 helst senare version.

3. Siri måste vara aktiverad på telefonen
.

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

125
Hej igen,

Jag har följande versioner av software/firmware:

Software: JF_PHEV.EUR.SOP.004.4.170327
Firmware: JF_PHEV_EUR.0.5.169.170322.MICOM(W)
Navigation: STD_AVN_MID_EUR.KMC.170317.103992
Kartdatabas: EUR.09.47.50.583.005.2 (D.C1/E.C1)
MKBD software: 1.6

EDIT: Såg dina bilder nu. Var ju ganska olika på allt. Jag har inte haft min Optima SW plug-in pp2 inne på någon uppgradering sedan jag hämtade ut den vid månadsskiftet juni/juli 2017.

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

127
Är det någon som lyckats byta ut defa kupevärmaren?
Jag tycker den värmer dåligt så tänkte prova en annan jag har i garaget. Men jag hittar ingen kontakt där den brukar sitta på andra bilar.
Sladden från kupevärmaren försvinner in bakom inredningen nånstans.

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

128
Batteri-Johan skrev:Hej.
Nyligen beställt en röd Optima SW laddhybrid med vit klädsel, motor+kupe' värmare, avtagbart drag, lastbågar och vinterhjul. Totalt 379 kkr med miljöbonusen avdragen. Var det okey pris? Vad har ni andra gett, om man får fråga? (privatköp)

Leverans i januari, är förväntasfull.

Mvh
Johan
Hej Johan mfl.

Hur fick ni dessa priser?
Jag tittar på en med Plus paket 2 och de ligger ju på en bra bit över 400 k och ska man sedan ha metallic, drag och motorvärmare blir det ännu mer.
Nu får man Demobilar för dessa priser men då tillkommer eftermontering av allt och man kommer ändå upp i 400 k.
Var det speciella kampanjer i somras som jag missade eller är det jag som inte kan pruta?

Vh
P
Kia Ceed SW PHEV -22
Kia Optima SW P-HEV ADVANCE PLUS 2 -18
Kia Ceed SW 1,6 CRDI Aut. LTD Ed. -15

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

129
Det undrar jag med :) fått pris på optima plug in sw 396 900:- då tillkommer drag och bensinvärmare. Har ej kollat pris på drag o värmare men låter dyrt efter vad jag läst här, drag typ 12-13000:- bensindriven värmare 22 000-: uppe i dryga 430 000:- .

Har inte beställt än men funderar Sedan då jag fått pris på den med pluspaket 2 till 331 500:- efter miljöbidraget men då gåt det ej att välja drag eller värme till.

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

130
Det låter dyrt. Det skiljer nog en hel del mellan privatköp och företagsköp.

Hämtade ut min Optima SW PHEV pluspaket 2 med metalliclack i månadsskiftet juni-juli. Den går som tjänstebil och KIA vill öka sin andel på den marknaden och ger då kanske lite högre rabatter. Inget inbyte. Vi har inget företagsavtal eller så.

Listpris: 430 700 inkl moms
Rabatt direkt i offerten: -72 216 kr
Offererat pris: 358 484 kr

Supermiljöbilsrabatt: -20 000 kr

Faktiskt pris efter miljörabatt: 338 484 kr

Företag får ju på tjänstebilar dra av halva momsen och efter att det är gjort blir priset i praktiken 302 635 kr för bilen.

Gummimattorna fick de bjuda på.

En kompis valde Optima SW PHEV nyligen och fick samma rabatt nu i början av oktober, men även då som tjänstebil.

Missnöjd med din offert? Be om offert från andra återförsäljare i närheten och låt alla veta att du begär in pris från flera. Kan skilja mycket då de till viss del sätter sina egna priser, men har centrala priskampanjer från Kia i ryggen.

Återgå till "Optima"