Annons
Annons

Re: Niro Plugin pris

3
Om en räknar på ett pris med hjälp av skillnaden i Norge mellan den vanliga hybriden och plugin-hybriden borde den senare landa på ungefär 250k i Sverige. Vore ju grymt, då lutar det banne mig mot att vi kommer byta!
2017 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1

Re: Niro Plugin pris

6
Min kia-handlare sa att han trodde det skulle landa på ca 50 000kr mer än hybrid.
på skatteverket kunde man välja niro plugin-hybrid som förmånsbil och då med pluspaket 2 så fick man ett nybilspris på 318 000kr. vet dock inte var de fått dessa siffror ifrån.

Kan dom bara skicka ut priset!? har kollat kia på nätet varje dag i en månad för pris, om det landar under 300 000 så blir det nog en beställning!

Skulle dock vilja ha samma utrustning som nya optima sw plugin pp2. men det lär inte bli det här i sverige tyvärr. även fast det finns i andra länder. Kul med "lulllull"

Re: Niro Plugin pris

8
Nirons systerbil hos Huyndai kostar från 299.900:- (då skulle miljöbidraget från staten vara avdraget på 20.000:-).
Kia och Hyundai brukar ligga ganska lika prismässigt för samma bilmodel.
Den skulle väl komma 2 versioner av Plug-inen, och har de samma prisintervall som på hybriden, då bör man väl lägga ca 20.000:- extra för plusmodellen.
Elversionen av IONIQ kostar från 331.900:- (inkl. miljöbidraget från staten på 40.000:-).
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Niro Plugin pris

10
Indigo skrev:Nu har jag fått info från en återförsäljare att plugin-varianten släpps 1/9, de ska ha öppet hus 2/9. Ingen prisinfo tyvärr.
Mellan 40-50kkr mer än vanliga. Så strax under/runt 300kkr.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"