Annons

Re: Köpa Niro

11
MagnusLindgren skrev: Alla delar finns att beställa som reservdelar. Dock är ju frågan om du verkligen vill lägga ut 100-150 000kr på att bygga om en bil? Det är inte direkt få delar som behöver bytas ut. Andra styrboxar, annorlunda batteripack, det ska bytas framskärm för ladduttag, kablar ska dras om etc.
Ja, alltså mer att det kommer som ett tillval för oss som redan har bilen till ett vettigt pris (jag hade gått med på 70-80k för en modifiering) och sen att kanske staten chippar in med en premie på mellan 30-50k för miljöbil. Det hade i så fall varit revolutionerande för bilindustrin att kunna "uppgradera" sin bil.
Tekniskt sett så finns ju allt där redan, jag kan tänka mig att de byter batterier, uppdaterar lite programvara och kosmetik vart de nu placerar knapp/uttag.

Tyvärr är väl både handlare och KIA mer intresserade av att sälja enheter än miljötänket.
Annons

Re: Köpa Niro

12
Pratade med min handlare nyss, prisindikation på plugin Niro är ca40-50kkr mer än vanliga. Så runt 300kkr.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Köpa Niro

15
Idag var det leverans av min nya Niro! Pluspaket 1 med dragkrok, takräcke, motor- och kupévärmare. Mätarställning stod på blygsamma 10km när jag rullade ut från bilhandlarens garage! Det kommer kosta åtskilliga timmar att sätta sig in i de tekniska finesser som gömmer sig bakom de olika menyerna =)
Bränsleförbrukning ligger som väntat högt men jag förväntar mig att genomsnittet sänks varefter miltalen ökar! Jag är oförmögen att ladda upp en bild på detta forum så därav blev det ingen..
KIA Niro PP1 2017, Temptation red, dragkrok
Skriv svar

Återgå till "Niro"