Annons

Re: Niro + Android Auto?

31
Om jag säger en adress så säger den "Lämnar över till Waze" och så startar Waze och föreslår träffar men typ svara på meddelanden och sånt fungerar inte. Jag tror däremot att om du ställer om telefonen till ett språk som officiellt stöds av Android Auto som t.ex. Engelska så kommer mer saker att fungera.
Kia Niro PP2 2017
Annons

Re: Niro + Android Auto?

34
Hocki skrev:Min Röststyrning fungerar jättebra till allting i min Kia ceed sw (2015) tycker den är klockren
saknar den jätte mycket i min Nissan qashqai (2016)
Med min ceed hade jag inte heller något problem. Men vi pratar ju om Niro och om Android Auto...

Sent from my Hi12 using Tapatalk

Re: Niro + Android Auto?

35
Hej!
Ladda ner Android Auto APK. Ni måste godkänna att ni installerar från okända källor. När detta är gjort. Installera Android Auto APK på mobilen. Sätt i USB kabeln som följer med mobilen i den främre USB kontakten. Den som sitter framför växelväljaren. Sen får ni några frågor och måste godkänna tillgång till mobilen. Klart! Sen är det bara att tuta och köra. Allt fungerar och är på svenska. Ni får uppdatera appen manuellt tills den officiella kommer ut. Jag har en Kia Niro hybrid 2018. Lycka till!

Re: Niro + Android Auto?

39
HellboyElvis skrev:Källa eller länk på det??
För den finns inte på någon av alla mina Androidenheters PlayStore...
Tja!
Rättelse, har precis bytt lur. Har såklart kvar mitt gamla googleinlogg till nya telefonen och då jag "köpt " appen tidigare fanns den tillgänglig.

Jag har gjort som alla andra tidigare, tankat med den via Google Play i USA genom en vpn-app..
2018" Kia Niro - 1.6 GDi Hybrid DCT-6 - Pluspaket 1 - Gravity Blue

[[ Innan dess: Seat Ibiza Stella 1.6 (-01), Seat Cordoba 1.6 (-00), Wolkswagen Lupo 1.4 (-00) ]]

Re: Niro + Android Auto?

40
Precis min tanke. Android Auto har nämligen Inte officiellt släppts i Sverige, och kommer troligtvis inte släppas förrän allra tidigast till hösten 2019 (och troligtvis inte då heller).
Man får helt enkelt ladda ner appen via andra "butiker", t. ex. Aptoide.
Skriv svar

Återgå till "Niro"