Annons
Annons

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

14
Hej!

Min bil finns också i Svedala nu (alla kom ju med samma båt!). Enligt säljaren skall jag få roskskyddsbehandling gjord på Onsdag efter verkstad med monterng av utrustning - skall ringa imorgon och verifiera :)

Så kanske jag också blir överlycklig den 29:e - hihi

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

16
Hej!

Skall in och plocka ut min nya bil imorgon - skall bli roligt att utvärdera den i helgen som kommer. Skall ta lite bilder och återkomma med mitt omdömme om bilen det lovar jag. Skall lägga om sulorna på bilen också, kanske 19" rent av. Nu borjar det roliga ju - det blir min första förmånsbil också. Enligt min kalkyl så kommer den kosta mig ca 3700 SEK/mån och det tycker jag är hygligt bra pris - så klart boastat av det låga förmånsvärdet.

To be continued...

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

18
Provkörde min handlares demobil idag. Riktigt skön att köra. Är man inte allt för ivrig på gasen så kan man köra länge på el.

Den han har är fullutrustad med allt lull-lull man kan ha.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Optima SW Plug-in Hybrid

19
Har också beställt en Optima SW Plug-in hybrid (som tjänstebil).
Blev en grafitgrå med pluspaket 2 och dragkrok. Däremot hoppade jag över bränslevärmaren, eftersom jag tyckte 22.000:- var för mycket i tillägg. Tänker att jag ev sätter in en kupévärmare senare för att slippa skrapa rutorna.

Innan jag beställde fick jag låna sedanen ett dygn (eftersom kombin inte fanns) och med den kom jag 50 km i EV-läge, så min förhoppning är att jag ska klara åtminstone 60 km med kombin. Då tar jag mig nästan hela vägen till jobbet :)

För några dagar sedan var jag så och provkörde kombin. Kändes riktigt bra. Det enda minuset var väl att bagageutrymmet har en liten upphöjning, så det blir inte helt plant som hade sagts mig tidigare. Men det är ju milsvid skillnad mot sedanen som inte ens kunde fälla baksätet. Positivt var att jag upplevde att de ventilerade sätena var mer effektiva. Kan iofs vara en skillnad mellan olika exemplar, men jag tyckte ändå att skillnaden var ganska markant. Får väl se när min bil dyker upp om några veckor hur den är.

Återgå till "Optima"