Annons
Annons

Re: AppleCarPlay

12
Tja. Jag hämtade ut min nya carens 2017 i slutet på januari, och den har Apple Car play. Så visst finns det att få. Min bil är tillverkad 2016-10. Det roliga var att säljaren inte trodde att ACP inte fanns klart utan att man fick uppdatera det sen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: AppleCarPlay

13
Hur vet man om den Kia man (ev.) har kommer att vara kompatibel med Car play?Sedan behöver det väl inte nödvändigtvis vara Apple, eller?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: AppleCarPlay

14
Ronnie skrev:Hur vet man om den Kia man (ev.) har kommer att vara kompatibel med Car play?Sedan behöver det väl inte nödvändigtvis vara Apple, eller?
Det får du läsa i specen ifall bilen kommer vara utrustad med Apple CarPlay och/eller Android Auto... CarPlay för Apple-enheter, Android Auto för dom som har någon Android enhet.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: AppleCarPlay

15
Om jag har har uppfattat saken rätt så kommer Niron klar för Android och kan uppdateras till Apple Carplay - om man så önskar.......
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: AppleCarPlay

16
kiagubbe skrev:Om jag har har uppfattat saken rätt så kommer Niron klar för Android och kan uppdateras till Apple Carplay - om man så önskar.......

Stämmer.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: AppleCarPlay

17
Skulle tro att de Niro som produceras efter Apple Carplay-släppet i januari 2017 kommer med båda alternativen installerade, eftersom båda annonserades redan vid lanseringen.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: AppleCarPlay

19
Jag hämtade ut min Niro i fredags och givetvis lovade säljaren att alla senaste uppdateringarna är gjorda inklusive ACP.

Nu visade det sig att ACP inte alls är uppdaterat utan har vara Android Auto... Suck!

Då dök det upp en fundering, var kan man se vilken mjukvaruversion som är den senast lanserade samt vilken jag har på bilen?

/Leith

Re: AppleCarPlay

20
Den du har i bilen kan du se under Information, däremot senast lanserade vet bara verkstan.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"