Annons
Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

82
"Monteras direkt i stötfångaren" Det finns ju knappt någon stötfångare fram på moderna bilar med den vinkeln.

Undrar vad en ny grlll kostar? Jag vill ha extraljusen infällda, eller iallafall att de inte sticker ut frammåt.

Kilkenny skrev:Tackar!
Dock menade jag inte gå ner på knä och be :)..nu till nått annat

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000035129/
kan detta va nått att ha eller är det bara dåligt,är ute efter den med 5 lampor
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

83
Ja se där ,eftersom jag inte är så haj på allt med montering och hur allt skall sitta osv,är det ju bra att jag vänder mej hit för att få svar.
Kanske man då kan få tips ifrån er som vet mer om detta.
Jag vill gärna (Inte ett måste) men få den monterad bakom det nedre gallret på GT-Line..skymmer det mycket av ljuset? nån som har gjort detta tidigare?.
Går det att montera på gallret med extra fästen som fästas innanför gallret?.
som ni märker är jag inte ett dugg kunnig på detta men tacksam för tips länkar.
Nya Kia Ceed Sw GT-Line 2016

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

84
Kilkenny skrev:Ja se där ,eftersom jag inte är så haj på allt med montering och hur allt skall sitta osv,är det ju bra att jag vänder mej hit för att få svar.
Kanske man då kan få tips ifrån er som vet mer om detta.
Jag vill gärna (Inte ett måste) men få den monterad bakom det nedre gallret på GT-Line..skymmer det mycket av ljuset? nån som har gjort detta tidigare?.
Går det att montera på gallret med extra fästen som fästas innanför gallret?.
som ni märker är jag inte ett dugg kunnig på detta men tacksam för tips länkar.
I (bland annat) tråden http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=120&t=2531
Så finns det lite exempel på hur medlemmar gjort både innanför och utanför gallren(ifs med "vanliga" Ceed) men skillnaden är ju inte så stor.

Tex:

Bild


Bild
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

85
Jämförde fronten på min GT-line och styvfarsans SE och tycker det ser ut som om SE nedre grill ligger längre in.

Det finns fästen att skruva fast bakom nummerplåten om man inte borra i stötfångaren.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000018742/
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

87
Spikez skrev:Någon som vet vart man tar styrpulsen till positionsljusen i extraljusen på en Ceed Gt-Line -16
(finns ju inget parkeringsljus i huvudlyktorna) :-)
Finns det ingen lämplig signal vid iskuberna? Fungerar inte dom som både parkering och drl med olika ljusstyrka?
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

88
Westman skrev:
Spikez skrev:Någon som vet vart man tar styrpulsen till positionsljusen i extraljusen på en Ceed Gt-Line -16
(finns ju inget parkeringsljus i huvudlyktorna) :-)
Finns det ingen lämplig signal vid iskuberna? Fungerar inte dom som både parkering och drl med olika ljusstyrka?
Jo men frågan är om det funkar med ett relä då i och med spänningen pendlar upp och ner!

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

89
Spikez skrev:
Westman skrev:
Spikez skrev:Någon som vet vart man tar styrpulsen till positionsljusen i extraljusen på en Ceed Gt-Line -16
(finns ju inget parkeringsljus i huvudlyktorna) :-)
Finns det ingen lämplig signal vid iskuberna? Fungerar inte dom som både parkering och drl med olika ljusstyrka?
Jo men frågan är om det funkar med ett relä då i och med spänningen pendlar upp och ner!
Om man drar ur kontakten och kopplar relät till rätt stift i kontakten borde man ju kunna prova om relät drar i båda lägena utan att göra åverkan på originalkablaget i onödan. Bara en idé...
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Återgå till "Generella diskussioner"