Annons

A-stolpsrost Ceed, Är det känt fel ?

1
Det har skrivits en del om att många Kia Ceed har fått omfattande rost i A-stolparna.
Detta när bilarna är nästan nya. Det är extra allvarligt när rosten hamnar på ett sådant ställe så tidigt.
Enligt min mening är det konstruktionsfel.
Jag undrar därför om detta är ett känt fel av Kia och hur dom hanterar det.
Det borde ju finnas något skriftligt från dem som förklarar hur man kommer att åtgärda det
och vad som gäller för bilens fortsatta garantier. Det är ju ett betydligt svårare ställe än bakluckor m.m.
Bärande del också. Det är väl en balk tror jag med hålrum som inte syns utifrån.
När väl rosten satt igång så är den svår att få bukt med. Lackgarantin på detta är väl bara 5 år.
Om det är ett känt fabrikationsfel så skall man kanske nyttja konsumentköplagen.

Ni som har haft denna rost har ni fått något tillägg eller liknande gällande bilens fortsatta garantier.
Jag tycker att det borde vara förlängd garanti på själva A-stolparna när det är fabrikationsfel.
Man lämnar bara ett års garanti på omlack vilket är kort tid. Är jobbet dåligt och rosten kommer tillbaka
så sker det ofta år 2 och 3.
Kanske skall man vända sig till motorpressen och höra om dom vet någonting om dettta.
Vill inte ha cabbe i framtiden.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Problem"