Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

61
Någon mer som ibland får en tyst radio och handsfree vid start av bilen, allt startar som det ska och ser normalt ut men det kommer inget ljud.
Får starta om bilen 1-3 gånger för att det ska komma ljud
Gäller 2016 ceed sw gt line
Kia sportage 2012
Kia Sorento 2014, svart 7-sits med komfort paket
Kia Ceed gt line 2016
Annons

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

62
Har hänt mig med! 2 gånger tror jag.
Allt fungerar som det skall, förutom att det inte kommer nått som helst ljud..
Hämtade ut min i November. Upplevde problemet 2 gånger ganska tätt ihop i slutet av nov. Har inte återkommit sedan dess. Oxå en Ceed GT-line.

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

63
Ronnie skrev:
Kilkenny skrev:Okey då vet jag
en annan fråga,ovanför navigatorn sitter det 2 utblås (fläkt). till vänster om den finns en knapp som det står temp på
när jag trycker på den visas ute tempraturen i Farenhait och trycker igen då visas temp ute i celsius.
nån som vet om den går att visa Inne respektive ute temp?
verkar ju löjligt att ha båda eller?,annars kan jag tycka att knappen är onödig om den bara har den funktionen.
Om du menar knapparna direkt till vänster om vänstra inblåset? Man ser dem precis vid rattkringlan. Om nu bilden stämmer med din bil, annars får du lägga in en bild själv.en. :)
De knapparna är bl.a. för att ställa klockan, men det står i manualen...
Bild

Helt rätt ,men du har fler knappar än vad jag har har bara en knapp där.men det står att man skall bekräfta med SET knappen.har en set knapp och den sitter på ratten men den reagerar inte jämtemot klockan :) i boken står bekräfta med set knappen men har dock inte funnit nån annan set knapp.utan den e nog till för att bekräfta farthållaren :)
Nya Kia Ceed Sw GT-Line 2016

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

64
Går det stänga av AM - radioläget? Om man kört tex Spotify och lämnar bilen, kommer tillbaka så är AM Radio på, med ett "skönt" brus. Totalt meningslöst med AM-radio i Sverige. Går den inaktivera? Har sett i andra bilar det går stänga av, och endast kunna växla mellan egenvalda ingångskällor.

Går det att slå på rattvärmen automatiskt om det är under tex 0 grader ute?
Kia Cee'd Sportswagon 1,6CRDi DCT7 GT-Line -2016

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

66
De jag sett "irl" har haft den jag antar att du kallar "den gamla röda", det inkl en jag provkörde häromdagen som gått 17km, så den var rätt så ny.

På reklambilder/filmer syns däremot ofta den "svarta i färg".
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

67
Tycker du inte den röda känns lite omodern jämfört med många andra biltillverkares färddator?
Den svarta har väl även lite varningssystem osv med "filbyte" osv?


Westman skrev:De jag sett "irl" har haft den jag antar att du kallar "den gamla röda", det inkl en jag provkörde häromdagen som gått 17km, så den var rätt så ny.

På reklambilder/filmer syns däremot ofta den "svarta i färg".

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

68
Den känns i alla fall betydligt tristare, men jag är rädd att jag kommer att få leva med den, köpte en Ceed SW GT Line idag...eller iaf sa att jag ska ha den, kommer väl dröja en månad innan jag hämtar den.

Jo, men det beror väl lite på vilka paket man har på den. Kia (i alla fall den svenska generalagenten) verkar ju ha gjort det enkelt för sig med GT Line, välj färg, resten är ett färdigspecat paket.

Men nog är helt klart den "svarta" betydligt snyggare.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Nya Kia ceed SW Gt-Line

69
På min bil så kan jag stänga av bilen när DCT-lådan står i drive. Och ta ur nyckeln ur tändningslåset. Skall det vara så?
Har inte ägt nån automat, Dct tidigare.. Men i alla andra automater jag kört är tändningslåset spärrat tills dess att lådan står i P.
Har försökt kolla i instruktionboken, men inte hittat nått.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"