Annons

Avbruta uppkoppling av blåtand

1
Hejsan!

Har letad som sjutton efter informationen både här i forumet och i handboken, men utan succee... Det handlar sig om uppkoppling av blåtand till bilen. Tänk er följande scenario: Barnens iPhone var uppkopplat sist då barnet fick vara "DJ" i bilen när mamman körde. Nu vill jag åker till jobbet nästa dagen, men bilen söker efter barnens iPhone i flera minuter; det finns tydligen ingen möjlighet alls att kunna avbruta denna sökning!? Om jag åker till jobbet så har jag ingen lust att vänta tills bilen har sökt klart varje gång, och sedan koppla upp min mobil manuellt (den söker tydligen inte automatiskt efter andra enheter...)

Jag vill bara kunna sätta mig in min bil, och har min mobil uppkopplat....

Edit: Det handlar sig om Navigationssystemet (med Infiniti paketet) i den nya Sportage
Annons

Re: Avbruta uppkoppling av blåtand

3
Dåligt i min ceed SW SE 2015 med navi. Lite lotteri om min iPhone 6S ansluter eller ej. Ibland direkt. För det mesta kan jag "fuska" in den med en del jobb via telefonanslutning för i 99% av fallen så lägger den inte in sig som mediaenhet, eftersom det är musik jag vill lyssna på.

Riktigt dåligt...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"