Annons

Klädselförslag

1
Kia Bilklädsel 004.jpg Kia Bilklädsel 004.jpg Visad 2481 gånger 234.81 KiB
Jag har tidigare skrivit om att framstolarna i min Ceed 2010 slits ut i förtid på grund av dålig
Textilkvalitet. Jag var därför på jakt efter en bra, billig och lätt att sätta på klädsel.
Jag hittade en klädsel på Lidl som jag chansade på. Nu med facit i hand så måste jag säga att
Det blev mycket bra och det var nästan gratis.
Komplett bil kostade 179kr. Den är svart med lite inslag av silver skiljer sig inte så mycket från original.
Slitstark, rör sig inte efter ett tag. Tillverkad i Tyskland och besiktigad och godkänd för airbagen.
En kinaklädsel på mekonomen kostar strax under tusenlappen och är av sämre kvalitet.
Man fick improvisera lite för att få dit den men det var inga större problem.
Bra om man har kvinna med symaskin. Nackstöden gick inte att ta loss så vi snittade klädsel och sydde ihop,
Det gick snabbt och lätt. Baksätessittsen är hel och ej delbar men det är lätt att dra åt sidan vid lastning.
Nackstöden är inte bra i passningen men det går att fixa.
Det som var svårast var att sträcka och haka fast alla snoddar men så är det på alla klädslar.
Syftet med klädseln var att skydda stolarna från fortsatt slitage och nu gör det inget om någon spiller i bilen.
Priset var så lågt så det är bara o slänga o köpa nytt om något händer.
Åkte tillbaka till Lidl för att köpa ett set till att ha i reserv men de var slut.
Skall bevaka när de kommer in nästa gång och även säga till här.
Skall försöka posta några bilder.
Bilagor
Kia Bilklädsel 002.jpg Kia Bilklädsel 002.jpg Visad 2481 gånger 236.88 KiB
Kia Bilklädsel 006.jpg Kia Bilklädsel 006.jpg Visad 2481 gånger 336.31 KiB
Annons

Re: Klädselförslag

3
Är inte 100% men det är ett tyskt institut tror jag.
Skall leta fram den tjocka manualen som är på svenska också.
där står det om bes.godkännandet.
Det finns en detaljerad lista på alla bilar som den är godkänd för.
Jag återkommer om detta.
Bilagor
Kia Bilklädsel 005.jpg Kia Bilklädsel 005.jpg Visad 2478 gånger 159.33 KiB

Re: Klädselförslag

4
Har scannat in några av sidorna om airbagen.
Det är ett separat häfte om själva airbagen och ett häfte som på svenska detaljerat
beskriver hur klädseln skall monteras. Massor av bilder.
Strax efter köpet av klädseln så mailade jag Lidl och hade önskemål om att dom skulle sälja den igen.
Det var kampanjvara som gäller under någon vecka och dessa varorna brukar återkomma.
Klädseln är besiktigad och godkänd av TUV Rheinland, har sett deras logga på massor av tyska produkter,
jag vet inte värdet i det men tror att det är seriöst. Det är bara en Kia så det får gå.
Bilagor
Airbag Kiamodeller 01.jpg Airbag Kiamodeller 01.jpg Visad 2422 gånger 221.11 KiB
Airbag viktigt 01.jpg Airbag viktigt 01.jpg Visad 2422 gånger 254.45 KiB
Airbag omslag 01.jpg Airbag omslag 01.jpg Visad 2422 gånger 128.33 KiB

Re: Klädselförslag

6
Idag torsdag 8 okt har dom ny kampanj på Lidl på denna klädsel, tror det gäller fram över helgen.
Det är samma märke och utförande på denna klädsel fast andra färger. Svart/grå och svart/blå.
Framstolarna är nu i en enhet, sits och rygg sitter ihop.
Gå in och titta på Lidl.se dom har den i sitt annonsblad.
179kr och 30 dgrs öppet köp är ju bara att testa och lämna tillbaka om man inte blir nöjd.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"