Annons

Hyr-Lånebil vid felaktig Garantireparation ?

1
Har en Ceed sw 2010 som tidigt fick en massa rost på baklucka och A-stolparna.
Bilen åtgärdades på garantin av märkesverkstaden, även en del andra lackjobb gjordes samtidigt.
Bilen stod på verkstad i 30 dagar.
Detta var för över ett år sedan. Jobben var inte riktigt gjorda och jag klagade. Samtliga jobb som gjordes
Har besiktigats och underkänts och jag har nu i sent skede fått löfte om att allt skall göras om gratis.
Bilen har tydligen blivit lackerad på extern verkstad som slarvat och gjort undermåliga jobb. Jag vet inte vilken verkstad det var.
Jag trodde det var viktigt med märkesverkstad för bra resultat och garantier, men tydligen inte.
Jag har nu så snart som ett år efter lackjobben fått tillbaka all rost på A-stolparna. Rosten är inte åtgärdad på rätt sätt och har därför förvärrats i onödan.Lackgarantin på bilen är väl 5 år, vad händer efter detta om rosten fortsätter ?
Skall jag behöva göra en cabriolet av bilen om några år? :D

Jag har inte fått några papper på att lackjobben är felaktiga utan allt sker muntligt.
Brukar man få papper när jobben görs om ?Kan ju vara bra att ha om rosten fortsätter.

Undrar också om det är skäligt att man får bekosta en hyr- lånebil en gång till när man redan gjort
Det tidigare för samma reparation.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"