Annons

Ang dieselbox uppgradering

1
Jag har nyss införskaffat mig en helt ny Kia Sportage 1,7 -15. Är det någon som vet vad som gäller ang garantin på bilen om man sätter in en dieselbox?

Kan verkstaden se detta även om man skulle ta bort den innan man åker dit tex.

Har ju ändå 7års nybils garanti på den och vill ju inte mixtra så en tappar den förmånen.

Vad säger ni kunniga?
-KIA Sportage GT-Line 2025

-Kia Sportage GT-Line 2018

-Kia Sportage GT-Line 2017
Annons

Re: Ang dieselbox uppgradering

2
En tråd till? Har du testat den eminenta sökfunktionen? :D

Du menar effektbox på datauttaget?
De lämnar inga felkoder och enda sättet att verkstaden ska upptäcka den är om du glömmer att ta bort den. Eller, inget man ska råka ut för, kör i diket så bilen bärgas och du inte kommer åt den av den anledningen.
För låter du den sitta vid service kan du räkna med att bli av med din garanti.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

3
Tack för svar.

Tycker det allmänt är dåligt med svarsrespons på trådarna. Eller så är det kanske jag som skapar ointressanta frågor.

Är ny här men skall försöka hålla förfrågningarna på lagom nivå. Tack igen för svar.
-KIA Sportage GT-Line 2025

-Kia Sportage GT-Line 2018

-Kia Sportage GT-Line 2017

4
Solefors skrev:Tack för svar.

Tycker det allmänt är dåligt med svarsrespons på trådarna. Eller så är det kanske jag som skapar ointressanta frågor.

Är ny här men skall försöka hålla förfrågningarna på lagom nivå. Tack igen för svar.
I forumvärlden är vi ett ganska litet forum, om man jämför med många andra.
Det postas en 5-10 inlägg/dygn.
Får se om jag kan komma på ett sätt att få mer spridning på att forumet finns till. De medlemmar som finns har hittat hit själv, d.v.s. jag har inte annonserat om vår existens. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Angående trim: All sorts trimning ogillas ur garantisynpunkt dvs OBD-plug, chip, box mm.
Det är normalt inga problem att köra med, men det har hänt att trim har förstört motorstyrenheter och spridare. Inte meningen att leka garantipolis men om man kan härleda ett drivlinarelaterat fel (motor, koppling, växellåda, fördelningslåda, drivaxlar) till trimning upphör all garanti och kunden får stå för all felsökning och ev. reparation själv.