Annons

Nya stötdämpare

1
Idag var jag iväg och reklamerade mina stötdämpare för jag har på senare tid upplevt att bilen blir så låg bak
så fort man har lite last och en vuxen i baksätet. Efter en snabb kontroll på verkstaden kom dom fram till att stötdämparna bak är slut och kommer att bytas på garantin. Även rost på bakluckan (precis under bakrutan) samt spräckt bromsljus kommer att åtgärdas.

Någon mer som upplever att stötdämparna är dåliga? Jag har en 2010 som har gått 4800 mil. Lite längre bör ju stötdämparna hålla kan man tycka.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10
Annons

Re: Nya stötdämpare

2
Har också märkt det på min 2010!
Speciellt när man kör med släp! Många bil märken har ju lite starkare dämpare på sina kombi varianter, kanske inte kia har?

Har bytat till den nya Ceed sw'n, ska bli kul och se hur den kommer bete sig! :shifty:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Nya stötdämpare

4
Hej!
Är inget jag har märkt.
Har kört 10000 mil nu.
Körde semesterlastad till Frankrike i somras med 5 vuxna i bilen.
Behövde justera ljuset ett steg för att inte blända.
Så jag tycker dämparna verkar bra.
Kia ceed sw 1,6 crdi 2010 comfortpaket drag metallic beige

Re: Nya stötdämpare

5
mats skrev:Hej!
Är inget jag har märkt.
Har kört 10000 mil nu.
Körde semesterlastad till Frankrike i somras med 5 vuxna i bilen.
Behövde justera ljuset ett steg för att inte blända.
Så jag tycker dämparna verkar bra.

Jag har iofs kört en del med husvagn, men den väger 1400 så det ska ju bilen tåla.
Kan ju varit fel på mina dämpare från början.
KIA Cee´d CRDI Komfort -10

Re: Nya stötdämpare

8
Vår är också fruktansvärt lätt att tynga ner i bak. Verkstaden såg inga uppenbara fel iaf (fjäderbrott?) så vi har inte åtgärdat det och har väl eg. inte märkt av några problem förutom att den ser ut att vara på väg att slå i botten.
Kia Ceed Crdi SW Komfort -11

Re: Nya stötdämpare

9
Vi har en 2010 som gått strax över 10000mil och den har börjat bete sig knasigt.
Vi har kört mycket släp med den men nu har vi börjat köra husvagn. Den svajar rejäl vissa ggr, vi har provat med 4 olika vagnar med samma utgång, 2 av dem hade krängningshämmaren.

Nu senast hade vi en biltransport efter och detr blev så jävligt att vi kunde inte köra mer än 50km/h sen börja hela ekipaget svaja. vi kom till en nerförsbacke och bilen han öka till 70 och då svaja det så pass att olyckan nästan va framme, släpet drog hela kian från sida till sida, men det löste ju sig..

Men kan detta bero på stötdämparna tror ni?
Skriv svar

Återgå till "Problem"