Hej!
Jag står inför att montera ett Calix komfortpaket i min Sportage 1.7 Crdi -12, i paketet ingår alltså både motor och kupevärmare. Jag har lokaliserat fryspluggen som visserligen sitter väldigt trångt till men det ska nog gå att få bort den så att jag kan montera värmaren i hålet.
Frågan är dock om det är någon här med erfarenhet om var i torpedväggen det är lämpligt att gå in med sladden till kupévärmaren? Finns det något befintligt hål som går att nyttja eller ska jag borra upp ett nytt? kanske någon kan ta en bild på sin redan monterade kupévärmare??
Tacksam för svar
//Micke
Annons
Re: Motorvärmare - installation, torpedvägg
2Ska ta en bild på min torped så fort tjejen e hemma
Kia Sportage 1.7 2017
Kia Rio 1.4 2012
Kia Rio 1.4 2012
3Schysst! Eftersom det dröjde med svar i tråden så var jag faktiskt in till den lokala KIA-handlaren och tittade kupevärmarinstallationen i en annan Sportage men det är ändå välkommet med bilder på flera olika bilar!
Kan tillägga att jag nyss spenderat 3 timmar med att banka ut frostpluggen men nu är det gjort och skam den som ger sig
Nu är tanken att jag ska försöka ta mig in genom torpedväggen under morgondagen.
//Micke
Kan tillägga att jag nyss spenderat 3 timmar med att banka ut frostpluggen men nu är det gjort och skam den som ger sig
//Micke
4Hej, jag skulle också uppskatta om någon vänlig sportage-ägare kunde lägga ut bilder på installationen av kupevärmare och då framförallt vart man tar sig igenom torpedväggen utan att förstöra något dyrt.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
5
//Micke
6Här kommer två bilder på hur min installation blev:
Sladden kommer in strax till höger om mittkonsollen på passargerarsidan.
Det är hålet strax under plåtkanten som jag borrat, det vita är ljuddämparmattan som syns och bilden är tagen underifrån.