Annons

KIA CEE´D 2011 - Extraljusfråga

1
Är ny här på forumet och har googlat mig gul och blå, så passar på att fråga er här istället.
Funderar på att montera en ljusramp på Kian, 4x55w 12v.

Frågan lyder, då jag har hört att Kian är lite annorlunda när det kommer till montering av extraljus.
Jag vill koppla dessa så när ordinarie heljus slås på, aktiveras även dessa.

Finns det någon här som har kopplingschema för detta? Har läst scenarion där efter inkoppling man inte kunnat slå av helljuset pga felkoppling.
Annons

Re: KIA CEE´D 2011 - Extraljusfråga

2
Man kopplar in det som på vilken gammal bil som helst. :)
Slå på helljuset, leta upp sladden som matar helljuset, på med en "strömtjuv", klart. :)
Finns säkert något enkelt mätverktyg för att se om det matas ström i en kabel, själv använde jag en synål, en lampa och en "jord".
Lite förenklat är det så man tydligen gör och jag har gjort det på mina två senaste Ceed...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: KIA CEE´D 2011 - Extraljusfråga

3
Ronnie skrev:Man kopplar in det som på vilken gammal bil som helst. :)
Slå på helljuset, leta upp sladden som matar helljuset, på med en "strömtjuv", klart. :)
Finns säkert något enkelt mätverktyg för att se om det matas ström i en kabel, själv använde jag en synål, en lampa och en "jord".
Lite förenklat är det så man tydligen gör och jag har gjort det på mina två senaste Ceed...
Läst att KIA verkstäder använder sig med av "strömtjuvar". Är detta riskfritt?
Verktyg för mätning finns. Det var framför allt att jag inte vill sitta där med permanent helljus :D
Tack för svaret
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"