Annons
Annons

Re: Insteg och och hasplåt på!

12
Tester skrev:Tackar! Har själv en silver och vacklar fram och tillbaka om jag skall eller inte skall montera kjolar och hasplåtar på min... tycker det är väldigt snyggt med... men tycker också det är väldigt snyggt utan.... bah :?:
Ja, det blir absolut ett annat utseende med insteg. Ser inte lika hög ut, utan kommer lite närmare marken.
För min del var det framför allt för att minska stensprutet på dörrarna som jag monterade insteg. Stänkskärmarna är lite underdimensionerade redan med originaldäcken och det blir inte bättre med nya bredare däck. Nu slipper jag helt stänken på dörrarna i stort sett.
...å monterar man insteg så måste man ha på hasplåtarna tycker jag, annars ser det osymmetriskt ut med låga sidor.

Re: Insteg och och hasplåt på!

13
Okej så totalkostnaden blev cirka 8-9000 alltså? Set låter ju jättebra. Jag fick prislappen idag på insteg och extraljus med båge, skulle kosta 25000 men står nog över och väntar till senare. Har förövrigt inte fått min än. Skulle fått vänta till augusti då jag ville ha orange men ändrade mig till svart så får.hämta den nästa vecka. Lyckan är total! :D
Kia sportage 1,7 crdi -14 Pearl black Fifa edition.

Re: Insteg och och hasplåt på!

15
holma86 skrev:Okej så totalkostnaden blev cirka 8-9000 alltså? Set låter ju jättebra. Jag fick prislappen idag på insteg och extraljus med båge, skulle kosta 25000 men står nog över och väntar till senare. Har förövrigt inte fått min än. Skulle fått vänta till augusti då jag ville ha orange men ändrade mig till svart så får.hämta den nästa vecka. Lyckan är total! :D
Totalkostnaden blev rätt exakt 7600kr för material och arbete (4600kr+3000kr)... :thumbup:

Tack och Lycka till med nya bilen! :)

Re: Insteg och och hasplåt på!

16
epin skrev:
holma86 skrev:Okej så totalkostnaden blev cirka 8-9000 alltså? Set låter ju jättebra. Jag fick prislappen idag på insteg och extraljus med båge, skulle kosta 25000 men står nog över och väntar till senare. Har förövrigt inte fått min än. Skulle fått vänta till augusti då jag ville ha orange men ändrade mig till svart så får.hämta den nästa vecka. Lyckan är total! :D
Totalkostnaden blev rätt exakt 7600kr för material och arbete (4600kr+3000kr)... :thumbup:

Tack och Lycka till med nya bilen! :)
Vart har du inhandlat materialet?

Re: Insteg och och hasplåt på!

17
Robertedin skrev:
epin skrev:
holma86 skrev:Okej så totalkostnaden blev cirka 8-9000 alltså? Set låter ju jättebra. Jag fick prislappen idag på insteg och extraljus med båge, skulle kosta 25000 men står nog över och väntar till senare. Har förövrigt inte fått min än. Skulle fått vänta till augusti då jag ville ha orange men ändrade mig till svart så får.hämta den nästa vecka. Lyckan är total! :D
Totalkostnaden blev rätt exakt 7600kr för material och arbete (4600kr+3000kr)... :thumbup:

Tack och Lycka till med nya bilen! :)
Vart har du inhandlat materialet?
Ebay UK, står mer detaljer tidigare i tråden.

Re: Insteg och och hasplåt på!

19
epin skrev:
Ja, det blir absolut ett annat utseende med insteg. Ser inte lika hög ut, utan kommer lite närmare marken.
För min del var det framför allt för att minska stensprutet på dörrarna som jag monterade insteg. Stänkskärmarna är lite underdimensionerade redan med originaldäcken och det blir inte bättre med nya bredare däck. Nu slipper jag helt stänken på dörrarna i stort sett.
...å monterar man insteg så måste man ha på hasplåtarna tycker jag, annars ser det osymmetriskt ut med låga sidor.
Håller med, allt eller inget är alternativen för mig också.... problemet är att jag inte kan bestämma mig.... och att den ser högre ut utan är ingen nackdel tycker jag, jag gillar det höga biffiga utseendet. Stensprutet är ett bra argument... även med mina orginal 18" 235-or..... Vi får se, men OM jag bestämmer mig för skulle jag gå på ditt alternativ och köpa från ebay... och sen montera själv. Har nyss monterat drag och efter att ha rivit ur halva inredningen samt bakre kofångare tror jag att jag skulle våga mig på detta också.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"