Annons

Vinterhjul på köpet?

1
Hej!

Jag väntar på min nya Kia (SW komfort, diesel, 2014). Fick vinterhjul på köpet enligt Kias kampanj.
Bilen levereras från Kias centrallager i Sverige och jag antar att det är de som sätter på vinterhjulen.

Nu till min fråga: har någon annan fått sin nya Kia med vinterhjul på köpet? I så fall, vad fick ni för däck?
Enligt kampanjen är det Kumho eller Hankook som gäller, men säljaren menade att det kan bli i stort sett vad som helst.

/Lasse
Ceed SW 1.6 CRDI '14
XC70 D4 AWD '13
Annons

Re: Vinterhjul på köpet?

5
para skrev:Dubb eller friktion borde du ju få välja mellan iallafall.
Ja, jag valde friktion. Är så less på dubb efter den här barmarksvintern.
Försäljaren berättade att någon hade fått Nokian dubbdäck. Det kanske är så att de som väljer dubb "slipper" Hankook/Kumho. Vi får se vad det blir - får min pendlarbil på torsdag. Lär dra hälften så mycket diesel som vår Xc70... :)
Ceed SW 1.6 CRDI '14
XC70 D4 AWD '13

Re: Vinterhjul på köpet?

9
Danello skrev:Hankook båda bilarna. Dubbat
Jag gjorde en högst ovetenskaplig undersökning på de bilar som var köade för leverans. Det var några stycken eftersom firman haft datorstrul i några dagar och inte kunnat leverera bilar.
De som hade beställt dubb fick Hankook iPike. De som beställt friktion fick Continental.
Antar att KIA antingen inte vågar sätta på Kumho friktionsdäck, eller så var de slut. Hur som helst blev jag nöjd.

/Lasse
Ceed SW 1.6 CRDI '14
XC70 D4 AWD '13
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"