Annons

Går ej att koppla ur antisladd

1
Varför går det inte och koppla ur antisladd på Kia Ceed årsmodell 13. Håller man in ESP knappen så kopplas antispinn ur. Men inte antisladd försöker man sig på att leka lite nu när det äntligen kommit snö så griper systemet in fast lampan för att ESP är urkopplat lyser så verkar systemet en då ligga aktivt i bakgrunden.
Annons

Re: Går ej att koppla ur antisladd

2
Kikade runt lite. Verkar inte gå, men man kan väl ta ur säkringen, om det inte är en massa annat på samma säkring som man behöver bättre. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Går ej att koppla ur antisladd

5
Precis, tror inte det är så på sorenton heller, antispinn måste gå att koppla ur och det gör det på alla bilar också.
Antisladd däremot är det väldigt få bilar där det går att koppla ur och oftast då så är det betydligt sportigare alternativ än det vi sitter och kör. :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Går ej att koppla ur antisladd

6
Har nu kollat instruktionsboken. Finns 3 säkringar som har med ESP/ABS och göra alla sitter i motorrummet.

40A ABS1 ESC och ABS kontrollenheter

40A ABS2 ESC och ABS kontrollenheter, diagnoskontakt dom två är under multisäkringar.

10A ABS3 Antisladd/ESC kontrollenhet, ABS kontrollenhet, girsensor, HAC (hjälp för start i backe)
relä för panikbromsljus/ESS

Så om man nu ska dra någon säkring överhuvudtaget så borde det vara den på 10A som har beteckningen ABS3. Det man får tänka på om man gör det är att även ABS bromsarna kommer kopplas bort.

Re: Går ej att koppla ur antisladd

7
Märkte även detta när leklysten föll på när snön kom. Känns ju lite drygt att man inte själv för bestämma om man vill ha Antisladdet eller ej! och behöva dra säkringar osv känns ju lite sådär bara för att kunna ha några minuters kul!
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Går ej att koppla ur antisladd

9
knet71 skrev:Ett kort tryck anti-spinn ur,hålla inne samma knapp ca;3sekunder anti-sladd och anti-spinn ur,så är det på min ceed-13 iallafall :)
Exakt samma sak på min. Jag kan stänga av anti-sladd (ESC) med kort tryck och anti-spinn med långt tryck. Och jag har också årsmodell 2013 - jag har ingen aning om hur det ser ut i tidigare modeller.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"