Annons
Annons

Re: Vill du ha en hajfensantenn till din Sportage?

14
Nuuuuu...äntligen, fick jag tummen ur och monterade hajfenan. Har väntat tills utetemperaturen var hyffsat snäll då bilen står i kallgarage och jag ville att klistret skulle få chans att fästa ordentligt på en varm och torr yta.

Pris: Helt ok, inte överdrivet dyrt trots frakt från Kanada, speciellt eftersom man kan få lackad i valfri färg.
Leveranstid: Lite väl lång, dvs beställ i tid.
Produkt: Finfin, inget man kan klaga på.
Montering: 5-10 minuters enkelt enpersonsjobb, varav 95% av tiden är att se till att hajfenan hamnar rakt.
Mottagning: Kanske liiiiite marginellt sämre ljud, men kan vara tillfälligheter också. Absolut inget jag stör mig på. Samma problem lär man få om man monterar en kortare "pinne" i originalfästet.
Summa: Nöjd! :)
Insidan på hajfenan och anslutning till antennpucken Kia1.jpg Insidan på hajfenan och anslutning till antennpucken Visad 3213 gånger 56.03 KiB
Monterat och klart, snett bakifrån Kia2.jpg Monterat och klart, snett bakifrån Visad 3213 gånger 57.85 KiB
Monterat och klart, bakifrån Kia3.jpg Monterat och klart, bakifrån Visad 3213 gånger 62.67 KiB
Monterat och klart, närbild från sidan Kia4.jpg Monterat och klart, närbild från sidan Visad 3213 gånger 52.63 KiB
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-