Annons

Bakåtvänd barnstol fram i nya SW

1
Vilken barnstol har ni i framsätet på nya Ceed? Vi har en 2½-åring som behöver sitta fram för att det ska stämma.

Det är också den primära anledning till ett nyköp så vi får avstängbar krockkudde. Vi är på gång att köpa en SW 2013, men måste lösa valet av barnstol först.
Kia Ceed SW GTline diesel 2017 automat DCT7.
Kia Ceed SW CRDI 2013 automat 6-steg (såld, rullar nånannanstans.)
Annons

Re: Bakåtvänd barnstol fram i nya SW

5
För er som vill diskutera barnstol bak finns redan en tråd för det:
http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=53&t=2293

Vi använder en Britax Two-way i nuvarande bilen bak, men det är åt helvete för trångt (ungefär samma utrymme som i Kia). Egentligen för lite benutrymme för yngsta sonen som sitter där, och för trångt framför.
Stolen får bra plats fram på passagerarsidan, det har jag testat när vi lånade en demobil. Men jag har inte hunnit klura ut hur man spänner fast den, och om det går. Jag hade inte nog mer remmar hemma för att göra enligt instruktionsboken. Kias framstol saknar också lämpliga öglor eller stänger att spänna fast i.

Barret: hur fäste du in Maxicosi fram? Var det sidospegeln du inte såg?

Jag ska besöka både Kiaförsäljaren igen, och nån barnstolförsäljare inom några dagar, men det är bra att vara lite påläst.

7
Smart upplägg, kanske inte stämmer toppenbra med typgodkännade etc och fippla där, men likväl en säker och bra lösning. Ska titta närmare på det. Tack för hjälpen!

Det blev en SW beställd i helgen, och den kommer om ett par veckor. Nu är insticksmotorvärmare nästa problem, och andra trådar.

9
Sidospegeln borde man ju egentligen kunna lösa under det 1-2 år det är frågan om. Bilskolor och ibland poliser brukar ju ha mängder med speglar på sina bilar. Finns det sidospegel med klister kan man ju sätt den sådan lite högre upp. Ska kolla upp detta....