Annons

Skrammel i bakluckan

1
Har haft ljud från bakluckan redan direkt när jag köpte bilen i somras. Det hördes då bara när man åkte över djupa guppar så klingade till i bakluckan ( själv tycker jag att det låter som låset inte riktigt är fixerats eller som att gångarna ger efter)

Nu när man åker dessa isbanor som är som vägarna på Mars hör det väldigt mycket !!! Var inne hos ÅF som skulle lyssna på ljudet, jag blockade bort allt bråte som jag hade i bak, till och med reservhjulet. Han fick åka inne i kombiutrymmen och lyssna.

Han bedömning var att det är bara plastpaneler som låter ?? Han hittade inget fel. Jag själv håller inte riktigt med att det är plast som låter för jag upplever ljudet som metall mot metall.

Undrar hur låter era Ceed SW i dessa vägslag, eller är jag ensam om det att det är etT jäkla liv där baK :crazy: Och vad kan det vara, måste jag åka till en annan ÅF för andra bedömningen.
KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012- Sirius silver
Annons

Re: Skrammel i bakluckan

2
Undrar hur låter era Ceed SW i dessa vägslag, eller är jag ensam om det att det är etT jäkla liv där baK :crazy: Och vad kan det vara, måste jag åka till en annan ÅF för andra bedömningen.
Jag åker ofta på skumpiga skogsvägar och har inte upplevt något skrammel eller klonkade från bakpartiet.
Och jag är känslig för konstiga ljud i bilar. Det enda som låter i min bil är handskfacket som knirrar ibland.

-Jag hade åkt till en annan ÅF för ett andra utlåtande.
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

Re: Skrammel i bakluckan

3
Har själv haft problem med att bakluckan knirrade när jag
körde på gropig väg. Går tydligen inte att justera låsbygelen där
luckelåset låser sej.
Men däremot finns två gummiploppar som går att skruva ut en aning
så att luckan trycker hårdare emot dessa.
Funkade finfint på min SW och luckan blev tyst.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Skrammel i bakluckan

4
Men däremot finns två gummiploppar som går att skruva ut en aning
så att luckan trycker hårdare emot dessa.
Funkade finfint på min SW och luckan blev tyst.
Har skruvat gummiploppar tills de nästan trillade ur hålet, men upplevde inge förbättring av det :(
KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012- Sirius silver

Re: Skrammel i bakluckan

5
Hejsan.
Har också ett metalliskt klickljud från bakluckan när man kör över ojämnheter i asfalten, mycket irriterande.
Rev ut allt löst i skuffen men ljudet består. Gummibuffertarna också utskruvade till max.
Verkar som klickandet ökar i uppförslut.
CEE´D 1,6 CRDI SW Preminum 2012

Re: Skrammel i bakluckan

6
jankan72 skrev:
Men däremot finns två gummiploppar som går att skruva ut en aning
så att luckan trycker hårdare emot dessa.
Funkade finfint på min SW och luckan blev tyst.
Har skruvat gummiploppar tills de nästan trillade ur hålet, men upplevde inge förbättring av det :(
Skit att inte det funka på din bil :( Men sen är det ju svårt att lokalisera varifrån oljuden
kommer ifrån. Kanske inte kommer från luckan. Har sett här på forat att några haft oljud från
dåligt åtdragna stötdämpare bak. Någon har haft oljud från låsen till baksätena.
Får du inte rätt på det själv så har du ju garanti på bilen. För inte ska man behöva lyssna
och bli irriterad av oljud från bagaget. Något är tydligen fel..men allt går att fixa.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Skriv svar

Återgå till "Problem"