Annons

Re: Vinter och kia ceed är ingen bra kombination.

71
mattiasbredberg skrev:Jo, men att nå 0 grader som Volvon når är väl inte särskilt imponerade efter 3 (!) timmars inkoppling.

Skodan som når -11 grader är ju mer eller mindre värdelös, tom efter 3 timmar.

Hur det skulle bli på Kia är ju inte någon som testat som du nämner men inget tyder väl på att det skulle bli bättre än för Skoda/Volvo?

Nu när jag får artikeln serverad ser jag det jag reagerade på då: "Dålig cirkulation kan medföra stora temperaturdifferenser som i sin tur kan påverka motorns elektroniksystem"
Angående farliga temperaturdifferenser och dålig cirkulation så gäller det enbart slangvärmare och inte kontaktvärmare.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Annons

Re: Vinter och kia ceed är ingen bra kombination.

72
Lindgren_021 skrev:
mattiasbredberg skrev:Jo, men att nå 0 grader som Volvon når är väl inte särskilt imponerade efter 3 (!) timmars inkoppling.

Skodan som når -11 grader är ju mer eller mindre värdelös, tom efter 3 timmar.

Hur det skulle bli på Kia är ju inte någon som testat som du nämner men inget tyder väl på att det skulle bli bättre än för Skoda/Volvo?

Nu när jag får artikeln serverad ser jag det jag reagerade på då: "Dålig cirkulation kan medföra stora temperaturdifferenser som i sin tur kan påverka motorns elektroniksystem"
Angående farliga temperaturdifferenser och dålig cirkulation så gäller det enbart slangvärmare och inte kontaktvärmare.
Jo, det var det jag noterade när jag fick se artikeln. Men det lär väl också bero på var den där kontaktvärmaren sitter?

Re: Vinter och kia ceed är ingen bra kombination.

73
Hej! Det är vinter nu och ensålänge har jag inte haft några problem, bättre väggrepp än på min saab 9-3, sätesvärmarna blir varma skapligt snabbt. Tar lite tid att få upp värmen i kupen vid kallt väder bara, men bara när jag inte haft motorvärmaren på! Skulle varit skönt med rattvärmare också! :-) men annars funkar allt bra på min ceed sw crdi premium -12 :-D

Återgå till "Problem"