Annons

Re: Pris på service i Stockholm

21
Okay.
Dessa priser har jag fått efter ringt runt lite igår, gäller andraservice (6000mil) på en Ceed diesel -11:
Lundqvist Bil & Motor Norrtälje 4750:-
ProMotor Åkersberga 4620:- (inkl. lånebil)
Turebergs Bilcenter Upplands Väsby 4914:- (inkl. lånebil)
Märsta Bilhus Arlanda 4400:-

Verkar hålla ungefär samma prisnivå, märkligt att det "bara" kostar 3300:- i Västerås :thumbdown:

/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort
Annons

Re: Pris på service i Stockholm

23
Dags för service nummer tre på min 2010 Cee'd bensin (aut), kollade in dessa närbelägna verkstäder:
Svenska bil i Akalla, 3500:-
Turebergs Bilcenter i U-V, 2890:-. Lånebil ingår men 100:- i självriskreducering kan vara bra
Spånga bil & motor, 2784:-. Lånebil 182:-/dygnet

Man kanske skulle slå en signal till Västerås också? :)

Kollade även in priserna för service 4 och där skulle Svenska bil ha 6300:- men Turebergarna 5600:- men den sorgen tar vi nästa år...
Cee'd 2010 ex aut komfort

Re: Pris på service i Stockholm

24
Någon som försökt serva sin Kia hos Mekonomen? Dom uppger ju att nybilsgarantin gäller och dom skall vara billigare.

Har nämnligen upptäckt att det blir bara den 3-åriga nybilsgarantin som kvarstår. Dom andra 4 år går åt pipan då Mekonomen inte är auktoriserade för Kia.

Någon som har någon erfarenhet
Ceed Crdi SW -2011

Re: Pris på service i Stockholm

25
Roli skrev:Någon som försökt serva sin Kia hos Mekonomen? Dom uppger ju att nybilsgarantin gäller och dom skall vara billigare.

Har nämnligen upptäckt att det blir bara den 3-åriga nybilsgarantin som kvarstår. Dom andra 4 år går åt pipan då Mekonomen inte är auktoriserade för Kia.

Någon som har någon erfarenhet



Jag ringde mekonomen i Lund o frågade vad dom skulle ha för andra servicen. Dom va 300 kr billigare. Tyckte inte det va lönt för 4år missad garanti.
KIA Cee'd 1.6 CRDI -08

Re: Pris på service i Stockholm

26
Linus skrev:Okay.
Dessa priser har jag fått efter ringt runt lite igår, gäller andraservice (6000mil) på en Ceed diesel -11:
Lundqvist Bil & Motor Norrtälje 4750:-
ProMotor Åkersberga 4620:- (inkl. lånebil)
Turebergs Bilcenter Upplands Väsby 4914:- (inkl. lånebil)
Märsta Bilhus Arlanda 4400:-

Verkar hålla ungefär samma prisnivå, märkligt att det "bara" kostar 3300:- i Västerås :thumbdown:

/Linus
Kan tillägga:

Aften bil i Åkersberga ligger i topp med 5800:-
Har lite kontakt där så fick ner priset till 4426:-
Däremot fick jag några fula repor på dörren som tack. Blev lovad att få dem fixade men man blir ju less...

/L
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort

Re: Pris på service i Stockholm

27
Lämnade in min cee'd -11 diesel, för sin 2åriga service idag på Svenska Bil i Segeltorp.
Nota: 6100:- för service och 1100:- för att byta torkarblad.

Hade begärt prisuppgift vid bokningen, men fick ingen. Har ägnat ca 2 timmar totalt ons, tor och fre förra veckan för att få tag i verkstad eller någon som kan ge prisuppgift men har bara mötts av signaler i en evighet utan att nån svarat.

Efter att jag lämnade in bilen och gick därifrån med priser på 7200:- ringde jag till Hedin Bil i Borås där jag köpt bilen. Dom tar 4800:- för samma service och då inkl nya torkarblad.

Resultat: jag avbokade servicen (dom hade inte hunnit börja) och servar bilen om två veckor i Borås när jag ändå ska dit på besök.

kvinnan i telefonen i Segeltorp blev skitsur på mej, men jag sa det att jag har inte fått prisuppgifter fast att jag bett om det och försökt nå er flera dagar så jag har tyvärr inte kunnat ta ställning tidigare.

Re: Pris på service i Stockholm

29
soffilina skrev:Lämnade in min cee'd -11 diesel, för sin 2åriga service idag på Svenska Bil i Segeltorp.
Nota: 6100:- för service och 1100:- för att byta torkarblad.

Hade begärt prisuppgift vid bokningen, men fick ingen. Har ägnat ca 2 timmar totalt ons, tor och fre förra veckan för att få tag i verkstad eller någon som kan ge prisuppgift men har bara mötts av signaler i en evighet utan att nån svarat.

Efter att jag lämnade in bilen och gick därifrån med priser på 7200:- ringde jag till Hedin Bil i Borås där jag köpt bilen. Dom tar 4800:- för samma service och då inkl nya torkarblad.

Resultat: jag avbokade servicen (dom hade inte hunnit börja) och servar bilen om två veckor i Borås när jag ändå ska dit på besök.

kvinnan i telefonen i Segeltorp blev skitsur på mej, men jag sa det att jag har inte fått prisuppgifter fast att jag bett om det och försökt nå er flera dagar så jag har tyvärr inte kunnat ta ställning tidigare.
Bra gjort!
Enda sättet att få dem att förstå verkar det som.
/Linus
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort

Re: Pris på service i Stockholm

30
ja enligt KIA i Borås så kostar orginal torkarbladen så mycket men att dom iaf sedan länge slutat använda dessa då det blir så dyrt, och ersatt med några billigare. och dessutom tar dom inget för det i samband med service som sagt.

ja hon på Svenska Bil i Segeltorp /sthlm blev riktigt jävla sur på mej, men det kan dom gott ha.
jag hämtade bilen igen på eftermiddagen oservad, kändes skönt och jag sparade alltså 2400 spänn på det.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"