Annons

Re: lackförsegling

31
Planet skrev:
Soda skrev:Kommer bli kalas! Se bara till att kärran e riktigt torr innan...
Ska testa att blåsa bort det mesta vattnet med lövblås sen torka det sista med sämsskinn..
Då slipper man förhoppningsvis det vattnet som alltid kommer fram och rinner/droppar från lister sidospeglar m.m

http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=3&t=5179
Själv har jag användt mej av tryckluft, kanske inte optimalt...men lövblåsen som jag har är inte speciellt ren, så den har jag inte vågat använda. Man kanske skulle köpa en ny, för att ha till bilen.... :D
Sportage executive
Annons

Re: lackförsegling

33
Ultimas painguard plus:
!Nu har jag bara lagt på ett lager för att testa!

Helt galet bra resultat (svårt att få till det på bilderna) och då polerade jag inget före vilket jag ska göra nästa gång.
Men sjukt fin glans och mycket bättre djup i lacken.

Grymt vatten och smutsavstötande! :clap: :clap: :clap:

Körde detta även på rutorna eftersom det stod att det funkade på glas också och det gjorde det verkligen :thumbup:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Bilagor
IMG_1124.JPG IMG_1124.JPG Visad 5306 gånger 450.61 KiB
IMG_1119.JPG IMG_1119.JPG Visad 5306 gånger 475.16 KiB
IMG_1121.JPG IMG_1121.JPG Visad 5306 gånger 436.33 KiB

Re: lackförsegling

35
Linespeed skrev:Fin fint! :thumbup: ultima fungerar riktigt bra så de finns ingen anledning lämna in den på ditec el liknande...
Detta kan inte jämföras med ditec. Ditec är ett lackskydd som skyddar lacken på djupet detta läggs på ytan och är avstötande från smuts och vatten och ger en sjujävla glans, men å andra sidan håller det bara 6-8 månader.

Satsa på ett riktigt lackskydd och lägg sedan detta uppepå!

Har pratat med flera rekondare och många säger samma sak, kör en lackförsegling och för att få riktigt bra glans och djup i lacken, lägg ett vanligt vax uppepå.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: lackförsegling

36
Soda skrev:
Planet skrev:Beställde Ultimas lackskydd för 2 dagar sen, fick hem det idag...
Nu är det bara att invänta väder för att testa det :)

http://shop.bollnasbilvard.se/ultima-pa ... c-678.aspx
Kommer bli kalas! Se bara till att kärran e riktigt torr innan... sedan minst 2-3 lager.
Om du sedan ger vinterhjulen en omgång nu oxå, så blir det inte så djävligt nästa vår att få dem rena.
Själv tänker jag lägga på några nya lager till hösten, för att jag märkte nu efter vintern att min andra bil som är Ultima behandlad, var enklare att få ren...
Har just köpt en ny Kia Sportage, grafitgrå. Fick hem Ultimas lackskydd för några dagar sedan men tänkte först vaxa bilen så alla vattenfläckar från första tvätten försvinner. Är det några problem att lägga Ultima på en nyvaxad yta?

Re: lackförsegling

37
Lindgren_021 skrev:Ultimas painguard plus:
!Nu har jag bara lagt på ett lager för att testa!

Helt galet bra resultat (svårt att få till det på bilderna) och då polerade jag inget före vilket jag ska göra nästa gång.
Men sjukt fin glans och mycket bättre djup i lacken.

Grymt vatten och smutsavstötande! :clap: :clap: :clap:

Körde detta även på rutorna eftersom det stod att det funkade på glas också och det gjorde det verkligen :thumbup:

Vart har du köpt Ultimas painguard plus ?? Hittar ingen som säljer det.
Vit Sportage 1,7 CRDi 2012
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"