Annons

Spotify och iphone kabel fungerar inte.

21
JohanKarlsson skrev:
rickard80 skrev:Kanske en uppgradering i dem nyare bilarna?
Fråga efter det till servicen.
Tycker ju att det borde finnas i Sportage -10/-11 eller vad min nu räknas som. Men jag ska höra med dem om 1500 mil till :)
åk in och fråga nu i veckan annars.
Skulle jag gjort.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Annons

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

22
rickard80 skrev:
JohanKarlsson skrev:
rickard80 skrev:Kanske en uppgradering i dem nyare bilarna?
Fråga efter det till servicen.
Tycker ju att det borde finnas i Sportage -10/-11 eller vad min nu räknas som. Men jag ska höra med dem om 1500 mil till :)
åk in och fråga nu i veckan annars.
Skulle jag gjort.
Har jag vägarna förbi under deras arbetstider och har minnet i behåll så blir det nog ett stopp.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

23
JohanKarlsson skrev:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
Ljudknapparna fungerar ju, men menar du att du även lyckas byta låt osv i Spotify med knapparna på ratten?
Yes funkar bra att även byta låt, detta var med en iPhone 3GS har nu bytt till en 4s men då vill den inte parkoppla :evil:

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

24
MB77 skrev:
JohanKarlsson skrev:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
Ljudknapparna fungerar ju, men menar du att du även lyckas byta låt osv i Spotify med knapparna på ratten?
Yes funkar bra att även byta låt, detta var med en iPhone 3GS har nu bytt till en 4s men då vill den inte parkoppla :evil:
Och hux flux så funkar parkopplingen igen :crazy:

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

25
Kontrollerar Spotify med rattkontrollen på min SonyEricsson Xperia Active (ansluten med Bluetooth AD2P) - funkar fint, förutom att man inte kan "spola" genom att hålla inne next-knappen - detta funkar dock fint med iPoden om man har den ansluten med den där speciella iPod-kabeln som låg i handskfacket vid leverans...
Kia Cee'd SW CRDi Eco 128Hk 2012

Spotify och iphone kabel fungerar inte.

26
Fungerar bra med både bluetooth och kabel och att styra med ratten.
Enda problemet jag haft är att i navigatorn står namnet på första låten kvar även efter att det bytts låt.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

27
rickard80 skrev:Fungerar bra med både bluetooth och kabel och att styra med ratten.
Enda problemet jag haft är att i navigatorn står namnet på första låten kvar även efter att det bytts låt.
Jag tror det bara är Sportage med navigator som kan spela upp musik från en telefon via bluetooth, "standard" stereon har bara möjlighet att ansluta till telefonen via bluetooth för att ringa/ta emot samtal.

/Fredrik

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

28
Error 11 skrev:
rickard80 skrev:Fungerar bra med både bluetooth och kabel och att styra med ratten.
Enda problemet jag haft är att i navigatorn står namnet på första låten kvar även efter att det bytts låt.
Jag tror det bara är Sportage med navigator som kan spela upp musik från en telefon via bluetooth, "standard" stereon har bara möjlighet att ansluta till telefonen via bluetooth för att ringa/ta emot samtal.

/Fredrik
Nej där har du fel! Det går alldeles utmärkt att spela ljud från telefon via BT även i stereon utan Nav/backkamera! Jag använder det hela tiden i min! Även via IPaden funkar det klockrent!
Ringer det sänks musiken/filmljudet ned auto sedan gårigång igen när man lagt på!

Den enda som inte går är att byta låt i tex Spotify via ratten! Höja sänka vol funkar!, vad jag förstått så fungerar det med den större stereon!!

Mvh
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"