Annons

Ny Ceed ägare.

1
Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle lägga mina surt förvärvade pengar på en KIA.
Har inte fått bilen ännu och knappt provkört den.
Bilen KIA cee´d 5D 1.6 CRDI Premium 2012, Svart metalic
Betalade 165.00:- + att jag fick 10 000 på Elgiganten.
3,95% på avbetalningen.
Kan ni säga om jag gjorde en bra affär och inte förlorar så mycket pengar om jag mot förmodan inte gillar den och vill sälja ?
Annons

Re: Ny Ceed ägare.

2
Man kan ju se vad folk tar för en ettåring med max 3000 mil på mätaren http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... 1&sp=1&w=3

Detta är ju det pris de säljs för och kikar man på företag som säljer så ligger ju ett inbyte av just den bilen ca. 15% under, vilket är en ren gissning av mig. :)

Kollar man privatannonser är ju priset vad de tror de får för den.

Vi bytte in vår -07 Ceed crdi med 4000 mil på mätaren, för ett år sedan, för 91 000 kr. Då var det alltså inte kombin, SW.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ny Ceed ägare.

3
mlarsson1985 skrev:Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle lägga mina surt förvärvade pengar på en KIA.
Har inte fått bilen ännu och knappt provkört den.
Bilen KIA cee´d 5D 1.6 CRDI Premium 2012, Svart metalic
Betalade 165.00:- + att jag fick 10 000 på Elgiganten.
3,95% på avbetalningen.
Kan ni säga om jag gjorde en bra affär och inte förlorar så mycket pengar om jag mot förmodan inte gillar den och vill sälja ?
Jag tycker min Kia är en väldigt bra bil förutsatt att den kommer hålla (den har gått 550 mil nu). Priset 155000 kr (alltså din bil netto) för en sådan bil är nära unikt bra.

Men du kommer förlora mycket pengar om du inte gillar den och vill sälja... Så är det med alla bilar.

Men vad tusan är att inte gilla med Cee'den? Den är rymlig (klart rymligare i praktiken än va den ser ut att vara i bilhallen), rätt tyst, trevlig att köra, rejält med utrustning... Det enda jag har att anmärka hittils är
-Dåligt med utrymme för vänsterfoten när man kör. Framför allt om man har vinterskor
-Konstig lösning där bakluckan är infäst i taket väldigt långt fram vilket försvårar användandet av takbox
-Bältena bak sistter högt vilket barnen klagar på en del
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"