Annons

Tycker ni att er Ceed är för trång och med för många problem

1
Jag läser ju Ceed-ägarnas trådar och kan bara säga

"Kia Carens vilken toppenbil i vinter."

Vänta tills kontrollampan för glödning släcks och bilen startar omgående oavsett hur kallt det är.
Perfekt cupévärme om klimatkontrollen får stå i läge AUTO och temperaturen på 21 +C. Inga immiga rutor, bra stolsvärme. Framkomligheten är kanon med 16”-däcken. Inget ”slir eller sladd” tack vare perfekt fungerande antisladd (ESP). Har inte en enda gång haft en minsta sladd under förra och denna vinter. Trots kylan och lite längre tomgång innan körning aldrig över 0,68 lit/mil. (sommartid 0,5). Bra ljus både hel och halv. Minus är att jag måste öppna ena bakdörren för att få ljus i lastutrymmet. (någon måste ha somnat under konstruktionen) Men jag fixar en egen lösning, för det är det värt.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Annons

Re: Tycker ni att er Ceed är för trång och med för många problem

2
Hej
Kan bara hålla med dig. Har själv en Kia Sportage 2011 som fungerar helt utmärkt nu på vintern . AWDn anväds varje dag i vår isiga backe. Inga problem att komma upp. Bränsleförbrukning nu på vintern är ca 0.67 l/mil vid blandad körning. Värmen bra ,bilen startar lätt ävern om temp är -10 grad. Kör på dubbdäck och har ett suveränt grepp, enda nackdelen med däcken är att man har ett visst vägljud.
Bertil
Casa White Kia Sportage 2011 2.0 CRDi AWD , manuell

Re: Tycker ni att er Ceed är för trång och med för många problem

3
Hej! Kan bara säga att min ceed är klart bästa vinter bil som jag haft(har haft ett antal bilar både nya och begagnade av olika märken).Inga problem med att starta eller dörrar som fryser fast enda jag kan komma på är att växelådan blir lite trög när det är över -20 men har inte haft någon bil som inte växeladan känns trög vid den temperaturen.Storleksmässigt invändigt förstår jag inte hur dom har lyckas tycker bilen känns större om man tittar utefrån vet de tusan hur dom har gjort.Har haft min ceed i snart 2år och inte ens en glödlampa har gått sönder så då kan man väll inte vara annat en grymt nöjd. :wave:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Tycker ni att er Ceed är för trång och med för många problem

4
Kan bara hålla med dig om att våra bilar har fungerat perfekt under vintermånaderna. Jag har också en 2010 och aldrig bytt någonting (ingen säkring eller lampa) Har samma erfarenhet av 2:ans växel när det är kallt, men smyger försiktigt in 2:an (tar någon sekund längre) och sedan dröjer det inte så länge innan allt fungerar och jag har glömt 2:ans seghet.
:clap: :clap:
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Skriv svar

Återgå till "Carens"